23/11/2018 Societat - Jordi Rodríguez
El mosso Manel Domènech, la treballadora social Anna Gimeno i la professora Mireia Agulló, a l'edició especial del 'Tal com raja'.
La coordinació entre professionals és bàsica per prevenir el risc de vulneració dels drets dels menors, i també per actuar quan se’n detecta un cas. Així ho van dir els participants a la tertúlia de Ràdio Palamós ‘Tal com raja’, emesa ahir, i que va tractar aquesta qüestió. Un mosso d’esquadra, una treballadora social i una professora de secundària i batxillerat van parlar de quins són els principals riscos socials que amenacen infants i joves.
Manel Domènech és agent dels Mossos d'Esquadra i interlocutor amb la comunitat a l'Àrea Bàsica Policial de La Bisbal d'Empordà. És especialista en ciberassetjament. Fa xerrades a les escoles per prevenir situacions de risc pels menors.
Els conflictes potencials es detecten sovint a l'escola, on el menor té la possibilitat d'obrir-se a companys o també als professors. Davant el risc potencial de vulneració dels drets dels menors, la professora de secundària i batxillerat de l'escola Vedruna Palamós, Mireia Agulló, explica que la coordinació entre professionals és fonamental.
En l'àmbit de la família les prioritats de treball pel que fa a la infantesa són l'absentisme escolar i els maltractaments. La crisi econòmica ha colpejat amb duresa moltes llars, uns nuclis on els infants són els elements més vulnerables. Anna Gimeno, treballadora social adscrita als ajuntaments de Palamós i de Vall-llobrega, diu que la crisi haurà marcat per sempre alguns menors.
La falta de recursos públics per fer front a aquestes problemàtiques se suma també a la gran quantitat de protocols d'actuació que existeixen. Els professionals coincideixen que potser caldria simplificar-los perquè la resposta sigui més efectiva.
Amb aquesta edició especial de la tertúlia 'Tal com raja', Ràdio Palamós ha tancat els programes que al llarg d'aquesta setmana ha dedicat al Dia Universal dels Drets dels Infants. La programació ha inclòs també una taula rodona amb directors i directores de les escoles de Palamós, i una altra amb alumnes de primària.
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...