19/11/2018 Societat - Carlos Ribas
Lluís Colàs, Cristina Gubert, Xavier Roura i Gemma Padilla, representants de quatre escoles de Palamós.
Ràdio Palamós ha preparat aquesta setmana un seguit de programes especials amb motiu del Dia Universal dels Drets dels Infants, que es commemora demà dimarts. El programa d’entrevistes ‘Tal com som’, ha comptat avui amb representants de quatre centres escolars del municipi que han debatut sobre els reptes que té la comunitat educativa per assegurar aquests drets. Demà, farem una tertúlia amb nens i nenes des d’una escola i dijous dedicarem la tertúlia ‘Tal com raja’, a parlar amb professionals que vetllen pels drets dels infants.
L’any 1989, les Nacions Unides van aprovar la Convenció sobre els Drets de l’Infant. Des de llavors, durant aquestes més de dues dècades, cada any, el dia 20 de novembre es commemora el Dia Universal dels Drets de l’Infant a tot el món. Drets que giren al voltant de conceptes com la protecció, l'educació i la llibertat. El programa 'Tal com som' ha debatut avui amb representants de quatre centres escolars de Palamós sobre aquests drets i també sobre els reptes als què s'enfronten els infants d'avui en dia. Els nens tenen el dret de rebre educació i alhora el deure, ja que aquesta, almenys en la seva etapa elemental, ha de ser obligatòria. Els convidats d'avui han coincidit en la importància que té l'escola en l'etapa inicial de creixement i desenvolupament dels menors. Un espai d'aprenentatge de valors com el respecte, la inclusió i la diversitat.
Un dels reptes a què s'enfronten els nens avui en dia és l'ús de les noves tecnologies. Xavier Roura, director de secundària i batxillerat de l'escola Vedruna, diu que, tan a les escoles com, sobretot, a la família, cal preservar l'identitat digital dels menors.
Tots coincideixen amb què el model d'escola ha canviat. S'ha passat d'un ensenyament més acadèmic i de matèries tancades a un aprenentatge que es basa més en estímuls. Donant molta importància a un llenguatge més audiovisual. Els professors ara mateix són més educadors que no pas mestres instructors. Lluís Colàs, director de l'escola La Vila, destaca l'èxit de l'escola catalana, amb un model inclusiu i de sociabilització.
Les escoles de Palamós treballen amb projectes que fomenten el respecte a la diversitat de races, ètnies o religions. També col·laboren entre sí i tenen projectes transversals, fomentant la interrelació entre les escoles.
Totes les notícies:
22/06/2026 - Medi Ambient Crida a la prudència durant la revetlla pel risc d'incendi
Demà dimarts viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un bon...
22/06/2026 - Societat L'Ajuntament convoca les ajudes per fer front al pagament de l'IBI
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...
22/06/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa la penúltima escala de creuers del juny
El port de Palamós va completant les escales de creuer previstes per a aquest mes de juny, i que...
22/06/2026 - Medi Ambient Dipsalut controla dutxes i sorres a més de 80 platges de la Costa Brava
El Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona, reedita aquest any el seu...
22/06/2026 - Serveis 86 empreses i entitats gironines reben la certificació Biosphere de les cambres de comerç
Les cambres de comerç de Palamós i de Girona han fet el lliurament de les certificacions...