19/10/2018 Cultura - Jordi Rodríguez
Imatge antiga de palamosins a la platja. (Foto: Museu de la Pesca).
Avui hi ha la sessió inaugural del programa Memòria Viva, que promou la recuperació i difusió del patrimoni immaterial de la gent del mar. Comença amb una entrega de l’activitat ‘Imatges que fan parlar’, dedicada en aquest cas a la història dels 'xiringuitos' de platja de Palamós. Es projectaran imatges i, entre tots els assistents, es recolliran aportacions per documentar la informació que amaguen. ‘Imatges que fan parlar’ comença a les set de la tarda al Museu de la Pesca.
Aquells 'xiringuitos' poc tenien a veure amb els que hi ha ara. Eren de grans dimensions, amb estructures metàl·liques i, tot i que a l'hivern també tancaven, es deixaven instal·lats a la platja tot l'any. A l'informatiu hem parlat a peu de platja amb Francisco Edo, qui va ser propietari d'un d'aquells darrers xiringuitos, el mític Duran.
Aquells xiringuitos es van retirar a finals dels anys vuitanta del segle passat. Avui, 'Imatges que fan parlar', els recordarà en una sessió a les set, al Museu de la Pesca.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...
Notícies relacionades: