11/10/2018 Cultura - Jordi Rodríguez
Filets de maire, un dels peixos més comuns al litoral palamosí. (Foto: Clara Antúnez).
El Museu de la Pesca organitza avui, per segon dijous consecutiu, un taller de divulgació de les espècies pesqueres que es desembarquen diàriament al port de Palamós. Es tracta d’anar més enllà dels tipus de peix més comercials i donar valor a d’altres que són menys coneguts, però que també poden donar molt resultat a la cuina. El taller es fa a partir d’un quart de quatre de la tarda a l’Espai del Peix. És gratuït però cal contactar primer amb el Museu per inscriure’s.
La compra i consum d'aquestes espècies menys conegudes serveix per diversificar la pesquera i ajuda a assolir una pesca responsable i sostenible. Per això, des del Museu de la Pesca i l'Espai del Peix consideren que és molt important que els consumidors les coneguin i les sàpiguen identificar. Al final també per saber del seu potencial a la cuina, així com d'alguns dels secrets per aprofitar-les al màxim. Glòria Ñaco és tècnica del Museu de la Pesca.
Glòria Ñaco explica què es fa exactament en aquest taller de divulgació del peix que es pesca a Palamós.
El taller de divulgació del peix fresc l'organitza el Museu de la Pesca, amb el suport de: GALP Costa Brava, la Generalitat i el Fons Europeu Marítim i de la Pesca.
D'altra banda, aquest cap de setmana Palamós commemora les Jornades Europees del Patrimoni. El dissabte, a les cinc de la tarda, amb una visita guiada al Museu de la Pesca, i el diumenge, a les dotze, amb una visita a les barques del peix.
Totes les notícies:
22/06/2026 - Medi Ambient Crida a la prudència durant la revetlla pel risc d'incendi
Demà dimarts viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un bon...
22/06/2026 - Societat L'Ajuntament convoca les ajudes per fer front al pagament de l'IBI
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...
22/06/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa la penúltima escala de creuers del juny
El port de Palamós va completant les escales de creuer previstes per a aquest mes de juny, i que...
22/06/2026 - Medi Ambient Dipsalut controla dutxes i sorres a més de 80 platges de la Costa Brava
El Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona, reedita aquest any el seu...
22/06/2026 - Serveis 86 empreses i entitats gironines reben la certificació Biosphere de les cambres de comerç
Les cambres de comerç de Palamós i de Girona han fet el lliurament de les certificacions...