01/10/2018 Societat - Carlos Ribas
Concentració davant l'Ajuntament després dels resultats de l'1-0. (Foto: Josep Lois).
Ràdio Palamós aposta aquesta nova temporada per donar més ressó a la veu del ciutadà. Periòdicament sortirem al carrer per copsar l'opinió de la gent sobre temes d'actualitat. Avui, hem volgut reviure l'1 d'octubre. Hem preguntat a palamosins com recorden aquella jornada. Un dia marcat, sobretot, per la dura resposta policial amb les càrregues per part dels cossos de seguretat de l'Estat contra la gent que va anar a votar.
Aquest és precisament un dels capítols d'aquell dia que els ciutadans recorden amb més tristesa.
Un any després del referèndum, els ciutadans consultats veuen la situació política a Catalunya complicada. Els preocupa que hi hagi empresonats sense judici o polítics a l'exili. Alguns han mostrat també la seva indignació per l'aplicació de l'article 155 que va suposar la suspensió de l'autonomia de Catalunya durant uns mesos. En general, als ciutadans els preocupa una hipotètica divisió de la societat catalana. Alguns, aposten pel federalisme com a solució per a l'encaix de Catalunya a Espanya.
En definitiva, els palamosins que avui han recordat l'1 d'octubre creuen que, malauradament, no s'ha avançat gaire un any després del referèndum. La majoria creu, però, que la solució passa per un pacte polític.
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...
Notícies relacionades: