26/09/2018 Esports - Jordi Rodríguez
SSIBE aporta vuit equips a l'Oncotrail que es farà aquest mes d'octubre. (Foto: SSIBE).
La cursa solidària Oncotrail, que es farà el primer cap de setmana d'octubre, arriba a la sisena edició amb un nou rècord de participació. S'han inscrit 240 equips, 42 més que l'any passat. Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà hi participa amb vuit equips i es converteix en l'empresa que n'aporta més. L'objectiu és recollir fons per fer més fàcil la vida dels malalts de càncer.
L'Oncotrail està organitzada per la Fundació Oncolliga Girona, en col·laboració amb el Club Atlètic i l'Agrupació Excursionista de Palafrugell. Sota el lema 'Suma't al repte', els equips han de fer un itinerari circular de 100 quilòmetres al voltant de les Gavarres, caminant o corrent i sempre amb un mínim de quatre participants en ruta. En funció del nivell i la preparació d'aquest grup es fa més tros corrent o menys, o es fan més o menys relleus. A Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, l'empresa que gestiona l'hospital de Palamós i quatre àrees bàsiques de salut de la comarca, ja tenen una llarga experiència amb l'Oncotrail. Aquest any són els qui aporten més equips, vuit en total. Algun de nou com el que han fet els treballadors del laboratori d'anatomia patològica. La seva capitana és la Núria Garriga i en el grup hi ha gent que fa esport habitualment, i altra que no. Ella mateixa ha explicat a Ràdio Palamós com arriben a la cursa.
Cada equip participant a l'Oncotrail ha d'aportar un mínim de 1.000 euros, que recullen a través de patrocinadors o de l'organització d'activitats. Els diners que es recapten es destinen a millorar les condicions de vida dels malalts de càncer de les comarques gironines i dels seus familiars. Sense anar més lluny, el servei d'anatomia patològica de l'hospital de Palamós se n'ha beneficiat amb nou equipament i instrumental. Uns recursos materials que els professionals agraeixen molt, explica Núria Garriga.
La sisena edició de la cursa solidària Oncotrail es farà els dies 6 i 7 d'octubre, amb sortida i arribada a Palafrugell.
Totes les notícies:
07/05/2025 - La Setmana Santa impulsa l'ocupació a Palamós
El nombre de persones apuntades a les llistes de l'atur a Palamós ha baixat per segon mes...
07/05/2025 - Més de 100 aspirants opten a 6 places d'agent de la Policia Local
Un total de 109 aspirants han estat seleccionats per fer les proves d'accés a 6 places d'agent de...
07/05/2025 - El Ple extraordinari sobre mobilitat i seguretat ciutadana es farà el dilluns 12 de maig
El Ple extraordinari sol·licitat pel gruix dels grups de l'oposició municipal de Palamós per...
07/05/2025 - Junts proposa reactivar l'Àrea Residencial Estratègica de Roqueta
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, proposa al govern municipal...
07/05/2025 - El TSJC puja la pena al violador d'una treballadora sexual a Palamós
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha augmentat a 13 anys de presó la condemna a...
Notícies relacionades:
17/07/2018 - Societat L'hospital compra nous aparells d'anatomia patològica gràcies a l'Oncotrail
...
19/01/2018 - Societat L'Oncotrail aporta 26.000 euros a l'hospital de Palamós
...
Enllaços web relacionats: