21/09/2018 Societat
El Ple va aprovar aquest dimarts nomenar Enric Marsal com a nou Jutge de Pau. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Finalment, el Ple de l'Ajuntament de Palamós ha donat aquesta setmana el vistiplau a la proposta de renovació dels càrrecs de Jutge de Pau titular i substitut. En aquest sentit, ha prosperat el nomenament d'Enric Marsal com a nou titular, en substitució de Carles Viñals, que acaba el seu mandat. La proposta només va tenir l'oposició del grup del Partit dels Socialistes de Catalunya.
El procés de renovació de càrrecs s'havia iniciat a començaments d'aquest any, després d'expirar el mandat de quatre anys que els regula. L'Ajuntament va obrir un procés de presentació de candidatures, al qual hi van concórrer cinc candidats. Un d'ells va quedar fora per incompatibilitat laboral. Dels quatre restants, entre els quals hi havia l'actual Jutge de Pau Carles Viñals, que aspirava així a repetir mandat, la proposta que es va formular al Ple va ser la d'Enric Marsal. Tots els grups hi van votar a favor, tret del PSC. La seva portaveu, Teresa Ferrés, ho raonava així.
Ferrés va preguntar a l'alcalde, el republicà Lluís Puig, amb quin criteri s'havia proposat Marsal i si personalment era el seu candidat. Així va respondre l'alcalde de Palamós.
Amb la mateixa relació de vots, el Ple també va aprovar la designació del Jutge de Pau substitut pels propers quatre anys, que serà Albert Colomer.
Totes les notícies:
05/05/2025 - Un fort aiguat nega carrers a les zones més baixes de Palamós
Una tempesta de pluja i aparell elèctric que ha caigut sobre Palamós a primera hora d'aquesta...
05/05/2025 - Els empresaris celebren que la Generalitat s'obri al diàleg per la taxa turística
La Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Costa Brava centre es felicita que la...
05/05/2025 - SOS Costa Brava diu que l'activitat dels creuers ha de tenir topalls
L'entitat SOS Costa Brava sent preocupació per l'increment sostingut de l'activitat dels creuers...
05/05/2025 - Les arrels dels arbres, l'enemic de les voreres
La Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós té declarada la guerra als desperfectes que...
05/05/2025 - Nova oficina virtual tributària del Consell Comarcal
El Consell Comarcal del Baix Empordà ja té plenament operativa la seva nova oficina virtual...