28/08/2018 Cultura
Foto de família de l'organització del FITAG (Foto: Eddy Kelele).
Avui comença la divuitena edició del Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona, que s'allargarà fins el dissabte vinent. Un any més, el FITAG es proposa donar dimensió i reconeixement social a una manifestació cultural molt arrelada als pobles com són les formacions de teatre amateur. El Festival programa cap a una cinquantena d'espectacles teatrals, incidint novament en escampar l'oferta entre diferents municipis gironins.
El Fitag reuneix aquest any 28 companyies de 12 països, que posaran en escena gairebé una cinquantena de muntatges teatrals. Una intensa marató de cinc dies que permet l'espectador tastar experiències molt diverses. Martí Peraferrer és el director del Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona.
La major part dels espectacles del Festival es concentraran a la ciutat de Girona. Un any més, però, s'aposta per la fórmula 'FITAG als municipis', portant obres a una desena de localitats gironines, entre elles Palamós, i fomentant l'intercanvi i el coneixement entre companyies de diferents procedències. Martí Peraferrer.
A Palamós, acollits per la companyia local Gespa Teatre, aquest any ens visitarà la formació asturiana La Peseta. Aquesta companyia de Gijón actuarà aquest dijous a La Gorga posant en escena la peça 'Persona, Yo y nosotros al mismo tiempo'.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...