Palamós commemora els atemptats de Barcelona i Cambrils amb 5 minuts de silenci

17/08/2018 Societat


Concentració a l'Ajuntament de Palamós, aquest migdia.

Concentració a l'Ajuntament de Palamós, aquest migdia.

L'Ajuntament de Palamós s'ha adherit a la crida de l'Associació Catalana de Municipis per commemorar el primer aniversari dels atemptats de Barcelona i Cambrils, i recordar les seves víctimes. Un centenar de persones s'han concentrat aquest migdia davant l'Ajuntament i han fet 5 minuts de silenci. Tres joves de la comunitat musulmana han llegit textos d'homenatge a les víctimes i als serveis d'emergències.

Avui fa un any, una furgoneta conduïda per un membre d'una cèl·lula terrorista d'arrel jihadista va irrompre al passeig central de la Rambla de Barcelona, atropellant tothom qui se li va posar al davant. Van morir 14 persones. Encara caldria sumar dues víctimes més: un jove que, a Barcelona mateix, va ser apunyalat pel terrorista durant la seva fugida i, la matinada del 18 d'agost, una vianant atropellada a Cambrils per altres membres de la cèl·lula. Cinc jihadistes van ser morts pels Mossos d'Esquadra a Cambrils. El conductor de Barcelona va ser abatut dies després a Subirats. El dia abans de l'atac a Barcelona, dos terroristes més havien mort en l'explosió d'un xalet a Alcanar, on preparaven una gran quantitat d'explosius.
Un any després, els ajuntaments recorden les víctimes dels atemptats i també la tasca que van realitzar els serveis d'emergències durant aquells dies. A les dotze del migdia, un centenar de persones s'han concentrat davant l'Ajuntament de Palamós per fer cinc minuts de silenci. Tres noies de la comunitat musulmana del municipi han llegit textos. Dues d'elles, fragments del manifest elaborat per l'Associació Catalana de Municipis. La tercera, Chayma Mechaal, ha volgut fer una aportació personal.



Per la seva banda, l'alcalde en funcions de Palamós, Jordi Pallí, ha destacat la fortalesa del país per fer front a situacions com les que es van viure fa un any.



La concentració en record de les víctimes dels atemptats de Barcelona i Cambrils ha estat convocada arreu del país per l'Associació Catalana de Municipis.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...