13/07/2018 Cultura
Un concert del festival Rumb(A)Palamós, l'any passat. (Foto: Josep Lois).
Avui s'obre la cinquena edició del festival Rumb(A)Palamós, que enguany programa un total de cinc concerts, un més que l'any passat. El cicle engega aquesta tarda amb un taller de rumba catalana al passeig del Mar, i continuarà, ja a la nit, amb el concert de Landry i la FM, a la plaça de Catalunya.
El festival comença a dos quarts de vuit amb aquest taller de rumba obert a tots els públics, on s'explicaran tècniques molt característiques del gènere com el ventilador o les palmes. Després d'aquest aperitiu, a dos quarts d'onze de la nit arrencarà el cicle de concerts amb l'actuació de Landry i la FM, que repassarà les rumbes més conegudes, cançons d'actualitat i també temes propis. Aquest grup està format per músics de les formacions La Troba Kung-fu, la Carrau, Ai Ai Ai, Sabor de Gràcia o Landry el Rumbero.
Serà el tret de sortida per a un seguit de cinc concerts, un més que l'any passat, que aniran a càrrec de Bananna Beach, el 20 de juliol, Jaume Ibars, el 21, Hora de Joglar, el 27 de juliol, i, finalment, Dijous Paella, el 3 d'agost. Un any més una cita ja clàssica amb un festival que suposa un atractiu turístic però que també vol ser un reconeixement a un gènere tan arrelat al país com és la rumba catalana. Francesc Subirats, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Palamós.
Ara fa uns mesos l'Ajuntament va renovar el contracte de patrocini del Rumb(A)Palamós amb l'empresa cervesera La Brava Beer. També compta amb el suport de la Diputació de Girona que aporta una subvenció de 5.000 euros.
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...