11/07/2018 Política
El Ple municipal, reunit ahir al vespre. (Foto: Ajuntament de Palamós)
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir una moció de suport a la protesta no violenta dels Comitès de Defensa de la República, i contra la criminalització que en fa l'Estat espanyol. La polèmica va sorgir quan la CUP va proposar incloure el terme 'desobediència' en el text, obligant el secretari a recordar que una administració no pot actuar en contra de l'ordenament jurídic. El terme, matisat, es va acabar incorporant, motivant que CiU retirés el suport a la moció.
La moció la presentaven els grups d'ERC, CiU i Junts x Palamós i Sant Joan. La CUP hi va presentar un total de set esmenes, sis de les quals van prosperar. L'única que no ho va fer va ser la que reclamava el compromís de l'Ajuntament de col·laborar en la defensa dels ciutadans que vegin vulnerats els seus drets polítics. La més polèmica, però, va ser la que proposava legitimar la desobediència i la resistència civil activa. Joan Bohigas, regidor de la CUP, ho justificava així.
En aquest punt, el secretari municipal va intervenir recordant que tant la Constitució com la Llei de Bases de Règim Local deixen clar que l'acció de l'administració està lligada al compliment del conjunt de l'ordenament jurídic. L'esmena va acabar prosperant amb el matís proposat per ERC de legitimar, literalment, la 'desobediència civil pacífica', malgrat el secretari va insistir en què, tot i el matís, continua sent desobediència. Maria Puig, portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Palamós.
El Ple es va aturar durant 18 minuts per discutir aquesta esmena. La seva aprovació va descavalcar CiU del suport a la moció. El seu portaveu, Jordi Pallí, va explicar per què.
Pallí va insistir que mantenien, malgrat tot, el suport de fons al contingut d'una moció de reconeixement a la tasca dels CDR, que finalment va prosperar amb els vots favorables d'ERC, Junts x Palamós i Sant Joan, la CUP, i l'abstenció de la resta de grups.
Totes les notícies:
14/05/2026 - Successos Detingut dos cops en dos dies per robatoris violents, lesionant de consideració una víctima
Els Mossos d'Esquadra han detingut en dues ocasions, al llarg d'aquesta setmana i amb només dos...
14/05/2026 - Societat L'Ajuntament vol aclariments legals abans de complir la sentència pel complement salarial de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós diu que està pendent de consultes legals per aclarir de quina manera...
14/05/2026 - Política Som-hi demana al govern que pagui ja els factors retributius reconeguts judicialment als policies locals
Som-hi per Palamós i Sant Joan portarà al Ple municipal del dimarts vinent l'afer dels factors...
14/05/2026 - Serveis Les platges de Palamós recuperen les dutxes, 4 anys després
Per primera vegada des de l'any 2022, les platges de Palamós tornaran a tenir servei de dutxes...
14/05/2026 - Serveis Escala del creuer Sea Cloud Spirit
El port de Palamós rep avui la visita del creuer Sea Cloud Spirit, de la naviliera Sea Cloud...