05/07/2018 Societat
Una acció reivindicativa de la PAH a Palamós, l'any 2012.
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca critica la nova llei que regula els anomenats desnonaments exprés, que ha entrat en vigor aquesta mateixa setmana. La normativa permet accelerar els desnonaments d'habitatges ocupats, sense haver de recórrer a la via penal. En queden exclosos els que pertanyen a la banca, a fons d'inversió o a promotores.
Es tracta d'una reforma de la Llei d'enjudiciament civil que vol protegir, per exemple, els propietaris d'una segona residència que la trobin ocupada. L'objectiu és que un procediment que per la via penal es podia allargar dos anys, ara es resolgui en un màxim d'uns dos mesos. La proposta va ser aprovada al Congrés i al Senat amb majoria suficient. Malgrat tot, hi ha veus que la critiquen. Per exemple, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca recorda que la Llei no preveu mecanismes per garantir un habitatge a les persones que es quedaran al carrer. La portaveu de la PAH, Lucía Delgado, diu que no s'aborda el problema de fons.
Segons dades de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, aquesta llei només carregarà de més feina els serveis socials dels Ajuntaments, on hores d'ara ja hi ha 2.000 persones en llista d'espera per poder optar a un pis de preu públic.
La PAH també es queixa que la llei de desnonaments exprés no ataca les màfies que promouen les ocupacions il•legals i això, afirma, és un error.
Totes les notícies:
14/08/2026 - Cultura L'Arbreda acull avui una nova Mostra de l'Havanera Catalana
Ja està tot a punt perquè el recinte de l'Arbreda es converteixi aquesta nit en l'escenari de la...
14/08/2026 - Societat Les 3 jornades al passeig del Mar recullen quasi 200 donacions de sang i plasma
Satisfacció del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, i de l'Associació de Donants de Sang, pel...
14/08/2026 - Serveis El creuer Silver Shadow farà escala demà a Palamós
Les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós continuaran demà dissabte amb la...
14/08/2026 - Cultura El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava arriba a Palamós amb 'Mediterranean Flavours'
El duet format per Stefania i Maurizio di Fulvio protagonitzarà demà dissabte al Teatre La Gorga,...
14/08/2026 - Cultura Concert de piano a les Nits Blanques de Marina Palamós
La nit més especial de l'estiu a Marina Palamós arribarà demà dissabte amb una nova edició de...
Notícies relacionades:
01/03/2017 - Societat L'Audiència paralitza desnonaments si hi ha clàusula de venciment anticipat
...
05/05/2016 - Societat Els municipis aniran junts contra els desnonaments i la pobresa energètica
...
02/05/2016 - Societat La PAH critica el PP per suspendre una part de la Llei contra els desnonaments
...