28/06/2018 Societat
El secretari general d’UGT a les comarques gironines, Xavier Casas. (Foto: FeM Girona).
Els joves gironins que han marxat a l’estranger a la recerca de noves oportunitats s’han multiplicat per tres en els últims deu anys. Així ho assenyala un informe del sindicat UGT, que assegura que la majoria de casos estan motivats per l'exili laboral.
Segons l’informe 'Joves emigrants: el repte gironí', l'any 2007 hi havia uns 2.200 gironins d’entre 15 i 34 anys que vivien en un altre país, mentre que aquest any la xifra s’ha enfilat a més de 6.500. L’estudi del sindicat UGT també assenyala que la majoria dels joves gironins que busquen feina en un altre país opten per fer-ho a França, Alemanya i el Regne Unit. El secretari general d’UGT a les comarques gironines, Xavier Casas, ha destacat també que gairebé mig miler de joves gironins han anat a establir-se a Suïssa.
El sindicat UGT parla clarament d’exili laboral, i assegura que al darrere de la majoria de casos hi ha joves que opten per anar a buscar feina a fora davant la manca d'oportunitats que tenen aquí.
Totes les notícies:
04/05/2026 - Societat Ensenyament orienta els alumnes que fan canvi de cicle educatiu
En el context dels períodes de preinscripció escolar pel curs que ve, l'Ajuntament de Palamós...
04/05/2026 - Societat Avui comencen les preinscripcions del Casal d'Estiu
L'Ajuntament de Palamós obre aquest dilluns, i fins al dia 10 de maig, el període de...
04/05/2026 - Societat La Síndica de Greuges reivindica la rehabilitació de l'antiga Unión Palamosense
La seu de la Sindicatura de Greuges de Palamós està pendent d'un projecte d'obres per fer-la més...
04/05/2026 - Societat L'hospital de Palamós vol millorar la comunicació entre professionals i usuaris
L'hospital de Palamós ha iniciat una campanya per millorar la relació entre pacients i...
04/05/2026 - Cultura 'Tertúlia literària' a la Biblioteca amb la novel·la 'Me'n vaig', de Jean Echenoz
Avui és primer dilluns de mes i la Biblioteca Municipal de Palamós programa, com és habitual, la...