20/06/2018 Societat
La portaveu del grup socialista, Teresa Ferrés.
El grup del PSC, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, ha demanat a l'equip de govern que agiliti el nomenament de jutge de pau al municipi, actualment amb el seu mandat prorrogat. A finals de l'any passat, la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va notificar la finalització del període de quatre anys de mandat del jutge. Passat aquest temps, el procés de renovació encara no s'ha tancat.
L'actual jutge de pau titular de Palamós és Carles Viñals. L'Ajuntament el va proposar el setembre de l'any 2013, cinc mesos després de la mort del seu antecessor, Vicenç Soler. Al febrer d'aquest 2018, l'Ajuntament va obrir el procés de renovació del càrrec. S'han presentat cinc candidatures, entre elles la del mateix Carles Viñals. Hem arribat al mes de juny, però, i la renovació del càrrec de jutge de pau encara no s'ha resolt. La portaveu del PSC a l'Ajuntament de Palamós, Teresa Ferrés, va demanar en el darrer Ple municipal a l'alcalde Lluís Puig, que hi hagi una solució ja.
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, va dir que el tema estarà resolt en els propers mesos. Els candidats a jutge de pau han de ser majors d'edat, tenir nacionalitat espanyola i no incórrer en cap dels impediments físics, psíquics o legals que marca la Llei orgànica del poder judicial. La institució del jutge de pau va néixer el 1855 com l'esglaó de la justícia més proper a la ciutadania. El jutge o jutgessa de pau de cada municipi i el seu substitut són nomenats cada quatre anys pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, a proposta del Ple de l'Ajuntament corresponent. Aquests jutges locals tenen competències en determinats supòsits de judicis de faltes, en matèria civil i també pel que fa al registre civil. No necessiten una formació jurídica específica sinó que responen més aviat al perfil d'home bo que, per arribar a un acord entre les parts, aplica formes de negociació basades en el sentit comú i en els costums de la gent del poble. A Catalunya hi ha gairebé 900 jutjats de pau.
Totes les notícies:
05/05/2025 - Un fort aiguat nega carrers a les zones més baixes de Palamós
Una tempesta de pluja i aparell elèctric que ha caigut sobre Palamós a primera hora d'aquesta...
05/05/2025 - Els empresaris celebren que la Generalitat s'obri al diàleg per la taxa turística
La Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Costa Brava centre es felicita que la...
05/05/2025 - SOS Costa Brava diu que l'activitat dels creuers ha de tenir topalls
L'entitat SOS Costa Brava sent preocupació per l'increment sostingut de l'activitat dels creuers...
05/05/2025 - Les arrels dels arbres, l'enemic de les voreres
La Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós té declarada la guerra als desperfectes que...
05/05/2025 - Nova oficina virtual tributària del Consell Comarcal
El Consell Comarcal del Baix Empordà ja té plenament operativa la seva nova oficina virtual...