13/06/2018 Medi Ambient
Les illes Formigues, al litoral de l'espai Castell-Cap Roig.
Demà hi ha la segona Jornada participativa de la Taula de Cogestió dels usos i activitats de l’espai marí del litoral del Baix Empordà. Es tracta d’un projecte pioner de gestió participativa que inclou l’administració, la comunitat científica, els professionals d’activitats marítimes i la societat civil. L’àmbit d’actuació inclou l’espai marí protegit inclòs dins la Xarxa Natura 2000, amb els espais d’interès natural Muntanyes de Begur i Castell Cap Roig. La jornada participativa es farà aquest dijous, a la Capella del Carme de Palamós, a dos quarts de set de la tarda.
La iniciativa dels departaments d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, i de Territori i Sostenibilitat, va néixer per donar resposta a la voluntat del territori de millorar la gestió i l'ordenació dels usos de pesca, lleure i esport al nostre litoral, i fer-los compatibles amb la conservació del patrimoni natural. El primer pas va ser una jornada de diagnosi participativa, que es va fer a Palamós fa poc més d'un any. Ara, el procés continua amb aquesta segona jornada que tindrà lloc demà. Jordi Sistach, president de l'Associació Amics de les Illes Formigues, es mostra satisfet perquè la iniciativa tiri endavant.
S'ha creat una taula tècnica de treball en què hi participen membres dels diferents sectors implicats: societat civil, administracions, comunitat científica i usuaris professionals de la franja litoral que va de Palamós a Begur. Jordi Sistach explica què hi poden aportar.
La Taula de Cogestió del litoral del Baix Empordà es crearà de manera efectiva en la primera reunió del seu plenari, que es farà dins el darrer trimestre d'aquest any.
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...