13/06/2018 Esports
Imatge antiga de l'edició de la Festa del Pedal l'any 1986. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Set anys després que se’n fes l’última edició, Palamós recuperarà aquest 2018 la Festa del Pedal. L’Ajuntament ha creat una taula de treball amb la participació de l’Associació de Veïns de Sant Joan, que havia estat l’entitat promotora d’aquesta festa ciclista popular. La Festa del Pedal es farà el diumenge 16 de setembre, amb un recorregut planer de 14 quilòmetres.
La Festa del Pedal havia estat una celebració lúdica, familiar i popular molt arrelada a Palamós, especialment al nucli de Sant Joan. L'any 2012 va deixar de fer-se. El motiu va ser que l'Associació de Veïns de Sant Joan no estava d'acord amb què l'Ajuntament els cobrés els serveis extraordinaris de Policia Local, necessaris per dur a terme l'activitat. Després d'un llarg parèntesi, doncs, la Festa del Pedal tornarà aquest 2018. La seva recuperació s'ha treballat en una taula on hi han participat diferents àrees municipals, l'Associació de Veïns i també l'Associació POTS, que promou activitats inclusives per a persones amb discapacitat. Joan Barba, regidor d'Esports de l'Ajuntament de Palamós.
L'Ajuntament va començar ahir a repartir 4.000 fulls de mà per informar de la recuperació de la Festa del Pedal. La major part es lliuren a les escoles del municipi. Joan Barba.
La Festa del Pedal vol potenciar el vessant familiar, educatiu i d'hàbits esportius, entre la població de Palamós i de Sant Joan. L'organització està ara acabant de definir el traçat de la marxa ciclista, que es limitarà a un itinerari planer de 14 quilòmetres, accessible per a tothom.
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...
28/04/2026 - Esports Èxits del Rítmica Costa Brava al Campionat de Catalunya de nivell 7
La gimnasta júnior del Club Rítmica Costa Brava de Palamós, Noa Garcia, s'ha proclamat campiona...