21/05/2018 Cultura
El 'Palamós, Terra de Mar' va tornar a tenir una assistència rècord. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Prop de 25 mil persones han passat aquest cap de setmana pel 'Palamós, Terra de Mar'. El bon temps i el pont festiu a Barcelona han propiciat que molts visitants s'apropessin al port de Palamós per gaudir d'aquest festival de la cultura marinera. La xifra suposa un 20 per cent més de visitants que l'any passat i iguala el resultat rècord que hi va haver en l'edició del 2012. Una de les atraccions principals ha estat la Nao Victoria, la rèplica de la caravel•la que va fer la primera volta al món, que ha rebut 4.000 visites.
Ara fa sis anys, el 'Palamós, terra de mar' havia marcat el seu millor registre de visitants. Aquella edició va coincidir amb la participació del submarí de l'armada espanyola 'Tramontana'. Aquest 2018 s'han revalidat aquells bons resultats, en una edició marcada pels nombrosos atractius del programa i, perquè no dir-ho, per una excel·lent climatologia. El públic ha pogut visitar la caravel·la Nao Victoria, el pailebot Sant Eulàlia, el remolcador de Salvament Marítim 'Punta Mayor', o les barques de pesca Estrella del Sur i Bonomar. En total unes 8.800 visites, 4.000 de les quals han estat a la Nao Victoria. Francesc Subirats, regidor de Cultura i Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós, parla dels factors que han influït en aquest èxit de públic.
Subirats admet que portar vaixells emblemàtics com la Nao Victoria té un cost econòmic important, però que es compensa amb l'interès que desperten entre el públic.
Una altra de les activitats d'èxit d'aquest 'Palamós, terra de mar' han estat els recorreguts marítims pel litoral del municIpi. S'han embarcat 4.760 participants. Amb la goleta Corsari Negre s'han fet itineraris de 30 minuts per la badia, mentre amb el catamarà Atlàntida cada recorregut ha durat una hora, arribant a la platja de Castell.
També hi ha hagut iniciació a la navegació a vela, amb caiac i amb paddle surf, tastos de cuina, tallers infantils i visites guiades. El Club Natació Palamós va organitzar també la tercera edició de la Travessa Popular Badia de Palamós, la cursa de natació d’aigües obertes que va aplegar 200 participants ahir diumenge, amb un doble recorregut de 1.200 metres, amb 91 nedadors, i de 3.000, que va comptar amb 99 participants. La travessa era solidària i va recaptar fons a benefici de l'ONG Proem Aid, que rescata refugiats que intenten accedir a Europa travessant el mar Mediterrani.
Una de les novetats era el joc de pistes 'Palamós Escape', que ha comptat amb la participació de 350 persones. La major part de les activitats d'aquesta edició han tingut com a fil conductor la commemoració dels 475 anys de l'atac del corsari turc Barba-rossa a la vila de Palamós. Amb aquest motiu, fins al 4 de novembre es pot visitar una exposició al Museu de la Pesca.
Totes les notícies:
05/05/2025 - Un fort aiguat nega carrers a les zones més baixes de Palamós
Una tempesta de pluja i aparell elèctric que ha caigut sobre Palamós a primera hora d'aquesta...
05/05/2025 - Els empresaris celebren que la Generalitat s'obri al diàleg per la taxa turística
La Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Costa Brava centre es felicita que la...
05/05/2025 - SOS Costa Brava diu que l'activitat dels creuers ha de tenir topalls
L'entitat SOS Costa Brava sent preocupació per l'increment sostingut de l'activitat dels creuers...
05/05/2025 - Les arrels dels arbres, l'enemic de les voreres
La Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós té declarada la guerra als desperfectes que...
05/05/2025 - Nova oficina virtual tributària del Consell Comarcal
El Consell Comarcal del Baix Empordà ja té plenament operativa la seva nova oficina virtual...