17/05/2018 Cultura
Es tracta d’una proposta pensada per a un públic juvenil basat en pirates i corsaris.
Una de les novetats que incorpora aquest any el festival mariner ‘Palamós, terra de mar’ és un joc de pistes. Parlem d’una proposta pensada per a un públic juvenil i que seguirà el fil conductor d’aquesta edició, basat en els pirates i corsaris. El joc es farà tant el dissabte com el diumenge i es desenvoluparà principalment pels carrers del barri Vell de Palamós.
Aquesta proposta s'inclou dins el projecte Palamós Ciutat Educadora. Amb el títol 'Palamós Escape' el joc està adreçat a joves d'entre 12 i 18 anys, que tindran com a objectiu descobrir diversos senyals i paranys amagats, per tal d'evitar un atac pirata. El tècnic de Patrimoni del Museu de la Pesca, Raül Mata, explica perquè han optat per incorporar un joc de pistes al 'Palamós, terra de mar'.
Es podrà jugar durant tot el dissabte, i també el diumenge al matí. Seran grups d'entre 2 i 5 membres. Cada joc durarà al voltant d'una hora i cada grup disposarà d'un telèfon mòbil Android, on prèviament s'hi haurà descarregat l'aplicació 'Palamós Escape'. Aquest aplicatiu està al web www.totjugar.cat, la mateixa plataforma on es poden fer les inscripcions per participar en aquest joc de pistes.
El tema central del 'Palamós, terra de mar' d'aquest any parteix de la commemoració dels 475 anys de l'atac del corsari turc Barba-rossa a la nostra vila. Ràdio Palamós s'afegeix a aquest fil temàtic recuperant diferents documents del seu arxiu de programes, que s'aniran emetent des d'avui i fins el diumenge. Tots tenen com a denominador comú que tracten històries de pirates i corsaris. Parlem de dos episodis de la sèrie 'Sabíeu que?', documentada per l'historiador palamosí Pere Trijueque. Aquesta sèrie va ser guardonada l'any 2000 amb un dels premis de Ràdio Associació. També hi ha un capítol del programa 'Coses de Palamós', emès entre els anys 2010 i 2014, en què l'historiador Gabriel Martín parla del tema dels pirates. Per últim, l'emissora municipal reemetrà un programa de l'espai 'Terra de Mar', amb la participació de Jordi Salvador, que tractava de les cançons de pirates.
Escolta els programes dedicats al "Palamós, terra de mar"
"Sabíeu que?" - L'atac d'en Barba-rossa
"Sabíeu que?" - El preu d'un captiu dels pirates
"Coses de Palamós" - Els corsaris
"Terra de Mar" - Cançons de pirates
Totes les notícies:
14/05/2026 - Successos Detingut dos cops en dos dies per robatoris violents, lesionant de consideració una víctima
Els Mossos d'Esquadra han detingut en dues ocasions, al llarg d'aquesta setmana i amb només dos...
14/05/2026 - Societat L'Ajuntament vol aclariments legals abans de complir la sentència pel complement salarial de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós diu que està pendent de consultes legals per aclarir de quina manera...
14/05/2026 - Política Som-hi demana al govern que pagui ja els factors retributius reconeguts judicialment als policies locals
Som-hi per Palamós i Sant Joan portarà al Ple municipal del dimarts vinent l'afer dels factors...
14/05/2026 - Serveis Les platges de Palamós recuperen les dutxes, 4 anys després
Per primera vegada des de l'any 2022, les platges de Palamós tornaran a tenir servei de dutxes...
14/05/2026 - Serveis Escala del creuer Sea Cloud Spirit
El port de Palamós rep avui la visita del creuer Sea Cloud Spirit, de la naviliera Sea Cloud...
Notícies relacionades: