11/05/2018 Medi Ambient
La presidenta de l’Associació de Naturalistes de Girona, Carol Coll. (Foto: FeM Girona).
L’Associació de Naturalistes de Girona, juntament amb més de 80 organitzacions, ha iniciat una campanya de recollida d’adhesions per protegir el corall vermell a la Costa Brava. Les entitats s’han adreçat per carta a la ministra d’Agricultura, Pesca i Medi Ambient, Isabel García Tejerina, per reclamar-li que suspengui les llicències que ha concedit per pescar corall vermell en les aigües exteriors compreses entre Arenys de Mar i el cap de Begur.
Parlem d'entitats, associacions i centres de recerca sobre el medi ambient i les activitats subaquàtiques que han iniciat una campanya per protegir el corall vermell a les costes catalanes. El principal objectiu és que el govern espanyol revoqui les llicències que ha donat per pescar corall entre Arenys de Mar i Begur, just al costat de la zona on aquesta activitat està prohibida per una moratòria de la Generalitat. Les entitats han enviat una carta a la ministra d’Agricultura, Pesca i Medi Ambient, Isabel Garcia Tejerina. La presidenta de l’Associació de Naturalistes de Girona, Carol Coll, ha explicat què li demanen.
Les entitats també estan planificant activitats arreu del territori per demanar la protecció del corall vermell. El 9 de juny, per exemple, faran una nedada a la Costa Brava.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades:
09/05/2018 - Medi Ambient El Ple aprova una moció contra les noves llicències per pescar corall
...
02/05/2018 - Medi Ambient ERC impulsa accions contra les llicències del corall
...
30/04/2018 - Medi Ambient El PACMA demana la retirada de llicències de pesca de corall
...
09/05/2018 - Medi Ambient Eurodiputats catalans porten el cas del corall al Parlament Europeu
...
Enllaços web relacionats: