11/05/2018 Cultura
Els carrers del nucli antic de Sant Joan es guarniran de flors i productes artesanals. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L’Associació de Veïns de Sant Joan organitza aquest diumenge una nova edició de la festa ‘Sant Joan florit i artesà’. Un any més, el nucli central de l’activitat serà l’exposició de flors i plantes i el mercat d’artesania, als carrers del nucli antic de Sant Joan. També hi haurà espectacles a la plaça de Mossèn Gumersind, i una arrossada popular.
'Sant Joan florit i artesà' es farà entre les deu del matí i les vuit del vespre. Ja és la catorzena edició d'aquest esdeveniment que es va posar en marxa l'any 2004, coincidint amb la celebració de Palamós com a Ciutat Pubilla de la Sardana. Aquest diumenge, més d'una cinquantena de parades d'artesania i art floral es posaran als principals carrers del nucli antic de Sant Joan. El president de l'Associació de Veïns, Francesc Matés, parla de què es pot trobar en aquest mercat d'artesania.
A banda de les activitats florals i artesanals, també n'hi haurà de paral·leles. A un quart de dotze, per exemple, començarà el concurs de redacció organitzat per la biblioteca El Caliu. A aquesta hora també hi haurà el tradicional repic de campanes de l'església de Santa Eugènia, que lluirà una catifa de flors a les seves escales d'accés. Així mateix, hi haurà espectacles musicals i de dansa a la plaça de Mossèn Gumersind, tant al matí com a la tarda. Entremig, a quarts de tres, es farà una arrossada popular a l'era de Can Fesol. Els tiquets es poden comprar a la llar d'infants Kumbaià i només cal portar els plats i els coberts. Francesc Matés, president de l'Associació de Veïns de Sant Joan, diu que la gent està cada cop més estimulada a participar en aquesta festa que, ni que sigui per un dia, trasllada el focus d'atenció a Sant Joan.
D'altra banda, la llar d’infants Kumbaià aprofitarà la jornada del 'Sant Joan florit i artesà' per fer una activitat de portes obertes i una trobada d’escoletes de bàsquet, en el marc dels actes de celebració dels seus 50 anys.
Totes les notícies:
14/08/2026 - Cultura L'Arbreda acull avui una nova Mostra de l'Havanera Catalana
Ja està tot a punt perquè el recinte de l'Arbreda es converteixi aquesta nit en l'escenari de la...
14/08/2026 - Societat Les 3 jornades al passeig del Mar recullen quasi 200 donacions de sang i plasma
Satisfacció del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, i de l'Associació de Donants de Sang, pel...
14/08/2026 - Serveis El creuer Silver Shadow farà escala demà a Palamós
Les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós continuaran demà dissabte amb la...
14/08/2026 - Cultura El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava arriba a Palamós amb 'Mediterranean Flavours'
El duet format per Stefania i Maurizio di Fulvio protagonitzarà demà dissabte al Teatre La Gorga,...
14/08/2026 - Cultura Concert de piano a les Nits Blanques de Marina Palamós
La nit més especial de l'estiu a Marina Palamós arribarà demà dissabte amb una nova edició de...