09/05/2018 Societat
Els mestres de l'escola de Vall-llobrega defensen el centre sempre ha fomentat un ambient de convivència i cohesió social.
L’escola de primària de Vall-llobrega és un dels tres centres educatius gironins en què el Ministeri d’Educació ha rebut queixes de suposat adoctrinament polític dels alumnes, a partir del referèndum de l’1 d’octubre. El col•lectiu de mestres de l’escola es queixa que la denúncia és falsa i que s’ha fet des de l’anonimat. El col•lectiu reivindica que l’escola pública de Vall-llobrega s’ha distingit sempre per fomentar un ambient de convivència i cohesió social.
A la demarcació de Girona, el Ministeri ha rebut tres denúncies de presumpte adoctrinament en centres docents. Ha estat a Ripoll, Llagostera i Vall-llobrega. En aquest darrer cas, la denúncia vindria d'una família que sostè que una mestra hauria dit a classe que Espanya roba a Catalunya i que hauria fet un taller consistent en fabricar urnes de paper per ensenyar als nens i nenes 'a votar sí'. El col·lectiu de mestres de l'Escola de Vall-llobrega ha fet pública una nota en què assegura que la denúncia és anònima i que els fets que recull són falsos. Des de la Federació d'Associacions de Pares i Mares de Catalunya han mostrat preocupació per la proliferació d'aquest tipus de denúncies, algunes de les quals ja han suposat imputacions penals. La presidenta de la FAPAC, Belén Tascón, diu que a les escoles s'ha de poder parlar de tot.
Els mestres de l'escola de Vall-llobrega diuen en la seva nota que no permetran que l'ambient de convivència i cohesió social que sempre hi ha hagut al centre es vegi afectat per interessos polítics d'algú. Lamenten que els puguin acusar inventant uns fets, sense identificar-se i evitant el diàleg i la discrepància. Els mestres, finalment, es mostren determinats a continuar fent la seva feina amb la professionalitat, diuen, que sempre els ha valorat la comunitat educativa del centre.
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a noies menors en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a dues adolescents que passaven...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...