09/05/2018 Cultura
La Nao Victòria és una rèplica de la caravel•la que va fer la primera volta al món. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El festival mariner ‘Palamós, terra de mar’, que es farà el cap de setmana del 19 i el 20 de maig, comptarà amb la presència de la Nao Victoria. Es tracta d’una rèplica de la caravel•la que va fer la primera volta al món, i a Palamós estarà oberta a les visites públiques. Un any més, d’altra banda, ‘Palamós, terra de mar’ potenciarà l’activitat dels recorreguts marítims pel litoral, a bord de diferents vaixells.
La Nao victòria és una rèplica del navili que entre els anys 1519 i 1522 va fer la primera volta al món, capitanejada per l'explorador i marí basc, Juan Sebastián de Elcano. Aquesta rèplica va ser construïda l'any 1991 després d'un exhaustiu procés d'investigació històrica, i ara es podrà veure a Palamós en el marc del festival mariner 'Palamós, terra de mar'. El regidor de Cultura i Patrimoni, Francesc Subirats, destaca la dificultat de portar vaixells emblemàtics pel seu alt cost.
La Nao Victoria es podrà visitar durant tot el cap de setmana juntament amb la resta de vaixells participants al 'Palamós, terra de mar'. Destaca el pailebot Santa Eulàlia, el remolcador Punta Mayor, o els vaixells que permetran fer sortides de navegació, com la goleta Corsari Negre o el catamarà Atlàntida. Francesc Subirats destaca l'aposta pel públic familiar.
Aquesta edició del 'Palamós, terra de mar', els dies 19 i 20 de maig. està dedicada als pirates i corsaris, recordant els 475 anys de l'atac a la vila del temut pirata Barba-rossa.
Totes les notícies:
24/07/2026 - Societat Ha mort Stephan Crass, un dels impulsors de l'agermanament entre Palamós i Rheda-Wiedenbrück
Ahir va morir a Rheda-Wiedenbrück Stephan Crass, una de les ànimes de l'agermanament entre...
24/07/2026 - Medi Ambient L'operatiu de transvasament ha empitjorat la qualitat de la sorra de la platja Gran
Malgrat el seu atractiu natural, la platja Gran de Palamós presenta aquest estiu un problema amb...
24/07/2026 - Serveis La temporada de creuers travessa l'equador aquest diumenge amb l'escala del Silver Ray
El creuer Silver Ray farà escala aquest diumenge que ve a Palamós. Serà la segona de les 6 que...
24/07/2026 - Cultura La rumba clàssica de 'Los vecinos de Manué' arriba avui a Palamós
Avui divendres se celebra el Dia Internacional de la Rumba. Coincidint amb això, arriba el quart...
24/07/2026 - Cultura 'La chica zurda', segona i última projecció a la Fosca de Cinema lliure a la platja
La segona i última de les 2 pel·lícules programades a Palamós dins el cicle Cinema lliure a la...
Notícies relacionades: