24/04/2018 Cultura
Jordi Morcillo, guanyador de l'edició de l'any passat, entre l'alcalde Lluís Puig i el regidor de Cultura, Francesc Subirats.(Foto:Ajuntament Palamós)
El Premi de Recerca Vila de Palamós 2017-2018 ha quedat desert. La convocatòria ha comptat amb tres treballs candidats però el jurat del premi ha considerat que no hihavia el nivell d’excel•lència que requereix aquest guardó. El divendres passat, per cert, es va presentar el treball guardonat el curs anterior. Es tracta de ‘Verd, vermell i marró’, un estudi sobre la comunitat macroalgal de cala Margarida, realitzat per l’estudiant Jordi Morcillo.
L'autor, que actualment estudia un doble grau de Biologia i Ciències Ambientals a la Universitat de Girona, va fer un ampli treball de camp l'estiu del 2015 i va identificar i dibuixar 42 espècies d'algues localitzades a la cala Margarida. L'edició presentada és la número 10 de la col·lecció de quaderns que edita el Servei d'Arxiu Municipal de Palamós, i que recullen els treballs guanyadors del Premi de Recerca, des de la convocatòria 2007-2008.
Pel que fa a la darrera, com dèiem el jurat l'ha declarat deserta en considerar que els tres treballs presentats tenien un gran esforç de treball de camp i de recerca, però no assolien el grau d'excel·lència requerit. El primer treball portava per títol 'El suro i el foc. Valorització del suro cremat' i estudiava les opcions de reutilització d'aquest material, sotmetent-lo a uns processos d'eliminació de les substàncies produïdes pel foc. El segon treball 'Palamós, la nostra identitat en format de rutes', era una proposta de quatre rutes adreçades als visitants, recollides en un recurs web. Finalment, el tercer treball era un estudi de l'impacte econòmic de l'arribada dels creuers turístics a Palamós, a partir d'una mostra d'enquestes als passatgers.
El Premi de Recerca Vila de Palamós fomenta l'estudi de la realitat present i històrica de Palamós. Juntament amb la Beca Cooperativa La Equitativa busca donar impuls i promoció al coneixement de Palamós entre la ciutadania.
Totes les notícies:
14/05/2026 - Successos Detingut dos cops en dos dies per robatoris violents, lesionant de consideració una víctima
Els Mossos d'Esquadra han detingut en dues ocasions, al llarg d'aquesta setmana i amb només dos...
14/05/2026 - Societat L'Ajuntament vol aclariments legals abans de complir la sentència pel complement salarial de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós diu que està pendent de consultes legals per aclarir de quina manera...
14/05/2026 - Política Som-hi demana al govern que pagui ja els factors retributius reconeguts judicialment als policies locals
Som-hi per Palamós i Sant Joan portarà al Ple municipal del dimarts vinent l'afer dels factors...
14/05/2026 - Serveis Les platges de Palamós recuperen les dutxes, 4 anys després
Per primera vegada des de l'any 2022, les platges de Palamós tornaran a tenir servei de dutxes...
14/05/2026 - Serveis Escala del creuer Sea Cloud Spirit
El port de Palamós rep avui la visita del creuer Sea Cloud Spirit, de la naviliera Sea Cloud...
Notícies relacionades: