23/04/2018 Societat
Punt de votació a l'Ajuntament de Palamós el dia 1 d'octubre.
L’Associació Catalana de Municipis veu impensable que les investigacions per presumpta malversació de fons públics en el referèndum de l’1 d’octubre, acabin afectant els ajuntaments. Els últims informes policials i l’acció de la Fiscalia volen reactivar la causa per la cessió d’espais públics municipals per a la realització de la consulta. El president de l’ACM, David Saldoni, ho veu esperpèntic i creu que és un nou intent d’articular una causa general contra l’independentisme.
El municipalisme va tenir un pes decisiu en l'organització del referèndum per l'autodeterminació de Catalunya, que es va fer l'1 d'octubre de l'any passat. Molts ajuntaments van cedir espais públics municipals per a la celebració de les votacions. Això els pot posar en el punt de mira de la judicatura espanyola en la causa que s'instrueix pel procés independentista. David Saldoni, president de l'Associació Catalana de Municipis, creu que no es pot perseguir el fet d'obrir les portes d'equipaments públics.
Saldoni veu en els informes policials i les actuacions de la Fiscalia un nou episodi de la causa construïda contra l'independentisme.
L'ús de locals públics pot ser una via per argumentar el presumpte delicte de malversació de fons en el cas del referèndum, després que des del Ministeri d'Hisenda s'asseguri que no s'hi va destinar diner de les arques públiques.
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a noies menors en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a dues adolescents que passaven...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...
Notícies relacionades:
22/01/2018 - Política David Saldoni és el nou president de l'Associació Catalana de Municipis
...
15/09/2017 - Política L'AMI i l'ACM convoquen demà el món local en favor del referèndum
...
Enllaços web relacionats: