20/04/2018 Serveis
Xavier Casas, secretari general de la UGT a les comarques gironines. (Foto: FeM Girona).
La crisi econòmica ha deixat les comarques gironines amb una classe treballadora empobrida, precària i amb una ocupació estacional. Aquesta és la principal conclusió de l’informe de valoració de l’impacte de la crisi i de la suposada recuperació econòmica, que ha elaborat el sindicat UGT a la demarcació de Girona. L’informe centra el nucli de la precarietat laboral en el sector serveis dels territoris amb més implantació turística.
L’informe de la UGT analitza la realitat sociolaboral comarca per comarca des del 2007, l’any en que va començar la crisi econòmica. La conclusió a què arriba el document és que és fals que s’hagi encarat el camí de la recuperació. El sindicat dona xifres per fer palesa aquesta realitat, com ara que els contractes de menys d’un mes de durada s’han doblat des del 2009, sobretot al sector serveis. La situació és especialment preocupant a les zones més turístiques, com ha explicat el secretari general de la UGT a les comarques gironines, Xavier Casas.
El sector turístic concentra actualment tres de cada quatre llocs de treball a les comarques gironines. L’informe també posa de relleu que s’ha viscut una fuga de talent durant la darrera dècada, amb la pèrdua de gairebé 27 mil joves treballadors d’entre 15 i 44 anys.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: