22/03/2018 Serveis
Autobus de la companyia Sarfa, a Palamós.
El Diari Oficial de la Unió Europea ja ha publicat l’anunci previ del concurs per adjudicar el nou contracte de transport públic urbà de Palamós i Calonge i Sant Antoni. El procés serà llarg i, en compliment dels terminis legals, la licitació no es podrà fer fins al juny de l’any que ve. El seu promotor és la Mancomunitat de Municipis de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega, que serà qui gestioni aquest servei. Recordem que s’ha arribat a aquest punt després que sentències judicials anulessin en dues ocasions el conveni que regulava el transport públic urbà.
Això ha obligat els dos municipis a preparar tot el procés per redactar un nou reglament i fer un concurs públic per adjudicar un servei, que s'intentarà que ara també inclogui Vall-llobrega. El primer pas es va donar presentant un recurs de súplica davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya perquè permeti fer tot el tràmit administratiu sense que calgui interrompre el servei de transport urbà públic. El següent pas ha estat publicar l'anunci previ del concurs al Diari Oficial de la Unió Europea. Ho ha fet la Mancomunitat de Municipis, que licitarà un contracte de set anys de durada amb un valor d'uns 300.000 euros. Complint els terminis legals, però, la licitació no començarà abans del 3 de juny del 2019. Escoltem l'alcalde de Palamós, Lluís Puig.
L'any 2014, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va anul·lar el conveni de transport urbà que sis anys abans havien aprovat els ajuntaments de Palamós i Calonge i la Generalitat de Catalunya, i que atorgava la prestació del servei a Sarfa. Ho va fer estimant en part una demanda de l'antiga concessionària, l'empresa Crurisa. La sentència veia infraccions en les normatives de transport de viatgers per carretera i de contractació pública. La resposta de les administracions va ser fer un nou conveni que, el passat mes de gener, va tornar a ser anul·lat perquè el jutge creu que era gairebé una còpia de l'anterior. Els ajuntaments, a través de la Mancomunitat, hauran ara de redibuixar el servei i adjudicar-lo a través d'un concurs públic.
Totes les notícies:
12/08/2025 - El CatSalut valida el gruix del Pla funcional de l'hospital nou
El Departament de Salut de la Generalitat ha validat la major part del Pla funcional del futur ...
12/08/2025 - 4 refugis climàtics públics a Palamós per protegir-se de la calor
Després de la que vam tenir la darrera setmana del mes de juny, hem hagut d'esperar a aquests...
12/08/2025 - Palamós tindrà un curs gratuït de perruqueria aquesta tardor vinent
En col·laboració amb l'Àrea municipal de Promoció Econòmica, la Cambra de Comerç de Palamós...
12/08/2025 - Bachiller diu que la Festa Major de Palamós és molt més que la fira
Els firaires de la Festa Major de Palamós no tornaran en cap cas al front marítim, i...
12/08/2025 - Calonge i Sant Antoni limita a la deixalleria el repartiment de clauers dels contenidors intel·ligents
Des d'aquesta setmana els clauers que activaran els contenidors intel·ligents del nucli de Sant...
Notícies relacionades:
26/02/2018 - Societat La Generalitat diu que el transport urbà està garantit
...
22/02/2018 - Serveis Palamós i Calonge i Sant Antoni licitaran un nou servei de transport urbà
...
20/02/2018 - Societat EL TSJC anul·la per segon cop el conveni del transport urbà de Palamós i de Calonge i Sant Antoni
...