21/03/2018 Societat
Edifici que es recuperarà per a habitatges cooperatius. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Una trentena de joves van assistir aquest dilluns passat a la primera reunió informativa de la promoció d’habitatge cooperatiu que impulsen l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni i la cooperativa Sostre Cívic. Encara n’hi haurà dues més, el divendres vinent i el dia 4 d’abril. Es tracta de recuperar un edifici de 14 vivendes, abandonat arran de la crisi econòmica, i que ara es posarà al mercat de lloguer assequible per a joves, en règim de cooperativa de cessió d’ús.
Durant la primera sessió es van explicar les peculiaritats d'aquest projecte que s'adreça prioritàriament a joves de fins a 35 anys empadronats al municipi. Encara hi haurà dues oportunitats més de transmetre aquesta informació, com explica el regidor d'Habitatge de Calonge i Sant Antoni, Arturo Prades.
El model de cessió d'ús està molt estès en els països del nord d'Europa. La tinença de l'immoble pertany a la cooperativa i els veïns que en són socis gaudeixen d'un dret d'ús indefinit, transmissible i a preu assequible dels habitatges. El de Calonge serà el primer projecte d'habitatge cooperatiu en cessió d'ús de les comarques de Girona, i el primer de Catalunya adreçat específicament als joves. Estem parlant d'un bloc de 14 pisos situat a la cantonada dels carrers Camp d'en Coll i de la Sala. Actualment és propietat d'un banc. Va ser construït i no es va arribar a vendre cap vivenda. Durant els últims anys ha patit actes de vandalisme, de manera que la cooperativa l'adquirirà i farà les obres necessàries per posar els pisos en condicions.
Totes les notícies:
06/05/2026 - Serveis Palamós arriba a la xifra més baixa d'aturats des de la crisi del 2008
Avancem cap a l'estiu i l'activació del sector dels serveis de cara a la temporada alta turística...
06/05/2026 - Serveis Les zones verdes i vermelles d'estacionament seran de pagament també els diumenges
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat que els espais d'estacionament tarifat en...
06/05/2026 - Medi Ambient La platja de la Fosca i el port Marina Palamós renoven la seva Bandera Blava
La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest...
06/05/2026 - Serveis El creuer Sirena obre les escales del mes de maig
El port de Palamós comença avui les escales del mes de maig. En seran 8, igual que a l'abril, i...
06/05/2026 - Cultura Presentació del llibre 'Et veurà tothom', de Maribel Torres
A les 7 d'aquesta tarda es presentarà a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós el llibre...