16/03/2018 Medi Ambient
Portes d'arrossegament al port de Palamós, en una imatge d'arxiu.
Els pescadors de Palamós esperen saber abans de l’estiu els primers resultats que han donat les noves portes d’arrossegament que han incorporat les barques del pla de gestió de la gamba. Els científics estan fent les proves per saber si l’impacte d’aquests aparells sobre el fons marí és menor que el de les portes que es feien servir abans. És una de les mesures que s’han pres per fer l’activitat pesquera més sostenible des del punt de vista ambiental i econòmic
El projecte per implantar aquestes millores va començar a finals de l'any 2013, estudiant les diferents tecnologies existents per determinar quina era la més apropiada pels vaixells. Les noves portes són hidrodinàmiques i el seu impacte en el fons marí és molt més baix. Les 17 embarcacions que formen part del pla de gestió de la gamba de Palamós les estan utilitzant des del setembre de l'any passat. Aviat es coneixeran les primeres dades de com està funcionant l'experiència. Ho explica el Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Toni Albalat.
Les portes tenen la funció de proporcionar l'obertura horitzontal a la boca de la xarxa d'arrossegament, amb l'inconvenient que fan un efecte de llaurat en el fons marí que aixeca sediments. Això empobreix la qualitat d'aquest substrat, fa que la fauna no hi trobi aliment i que, finalment, hi hagi menys peix. La implantació de les noves portes d'arrossegament ha obligat els armadors de Palamós a invertir un total de 600 mil euros. S'ha rebut una subvenció del 50 per cent des del Fons Europeu Marítim i Pesquer. Des d'aquesta setmana, la flota palamosina de la gamba incorpora una altra mesura de sostenibilitat com és l'ús de la malla de 50 mil·límetres de forat, que evita pescar massa gamba petita.
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a noies menors en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a dues adolescents que passaven...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...