19/02/2018 Cultura
Els vídeos incorporen subtítols i una intèrpret del llenguatge dels signes. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L’Àrea de Patrimoni de l’Ajuntament de Palamós facilitarà l’accés de les persones sordes als audiovisuals de la Capella del Carme i l’Espai del Peix. Aquests vídeos s’encarreguen d’introduir els visitants d’aquests espais, i ara incorporen subtítols a la pantalla, així com la imatge d’una intèrpret que transmet la informació a través del llenguatge de signes.
El projecte s'ha executat amb la intervenció d'empreses especialitzades i ha tingut un cost d'uns 1.700 euros. L'objectiu és treballar pel dret d'igualtat d'oportunitats i la no discriminació de les persones amb discapacitat sensorial. Els audiovisuals tenen una durada de 8 minuts i s'ofereixen al públic en català, castellà, francès i anglès. A la Capella del Carme porta per títol 'Jo, el paisatge' i presenta al visitant la història de la vila a través del paisatge com a bé cultural i natural. A l'Espai del Peix, la cultura del peix al territori és l'argument d'un audiovisual que també parla del consum i del paper d'aquest producte en la gastronomia local. En tots dos casos, l'audiovisual incorpora ara subtítols a la pantalla i la imatge d'una traductora al llenguatge de signes. Aquestes mesures que faciliten la comprensió a les persones sordes ja s'aplicaven a l'audiovisual introductori del Museu de la Pesca.
Totes les notícies:
25/09/2026 - Cultura La Nau dels 50 metres s'obre a una nova edició de la Tecnofan Party
La festa de cultura digital Tecnofan Party aterra, una vegada més, a la Nau dels 50 metres de...
25/09/2026 - Serveis L'Empordà Wine & Food ens porta un cap de setmana de gastronomia, vins, música i cultura, al passeig del Mar
L'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà l'escenari, des d'avui divendres i al llarg d'aquest...
25/09/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del setembre, amb el Marella Explorer
El port de Palamós rebrà aquest diumenge la penúltima escala de creuer d'aquest mes de setembre....
25/09/2026 - Medi Ambient Naturalistes de Girona fa un Bioblitz a Castell
L'Associació de Naturalistes de Girona presenta la primera edició del Bioblitz a Castell. Es...
25/09/2026 - Cultura Tertúlia sobre l'escola d'abans, amb l'associació Clau de Volta
L'associació Clau de Volta oferirà demà dissabte una tertúlia dins el cicle 'Les coses...