13/02/2018 Obres i Urbanisme
Mapa de la zona de La Pietat on es planeja ubicar el nou sòl industrial.
El Ple de l’Ajuntament de Palamós convoca a les vuit d’aquest vespre la sessió ordinària d’aquest mes de febrer. El plenari votarà el primer tràmit del procés per implantar la zona industrial de La Pietat, que implica modificar el planejament urbanístic municipal. En la mateixa sessió, els diferents grups polítics es pronunciaran també sobre el projecte per traslladar l’aparcament de la platja de Castell.
Com es recordarà, una sentència judicial va anul·lar la previsió de sòl industrial que feia el Pla d'Ordenació Urbana Municipal de Palamós, aprovat l'any 2008, al paratge de La Pietat. L'any passat, el govern municipal format per ERC i CiU, va encarregar un estudi tècnic per redibuixar el polígon i ara arriba el moment de votar el primer tràmit del procés per fer-lo realitat. El Ple de l'Ajuntament de Palamós tractarà aquest vespre l'avanç de la modificació del POUM. L'objectiu és crear un polígon de quasi 25 hectàrees de superfície, amb 135 mil metres quadrats de sòl industrial net, una tercera part dels quals ja els ocupa la fàbrica Hutchinson. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, parla del tractament que es donarà a la viabilitat i a les mesures de reducció de l'impacte ambiental.
D'altra banda, el plenari de Palamós també votarà avui el projecte per traslladar l'aparcament de la platja de Castell. És la tercera pota de la proposta de reordenació d'aquest espai natural. El tractament paisatgístic de l'accés a la platja ja ha començat, i el projecte de portada d'aigües està a punt d'adjudicació. Ara falta moure l'aparcament uns 350 metres terra endins d'on està ara i amb una capacitat d'uns 660 vehicles. Lluís Puig.
Un altre punt destacat del Ple d'aquest dimarts serà la moció del PSC que insta l'Ajuntament de Palamós a reclamar els diners que la Generalitat ha deixat d'aportar al finançament de les llars d'infants públiques. El govern municipal, format per ERC i CiU, demanarà que la moció es retiri.
Totes les notícies:
18/10/2025 - El Palamós perd al camp del Lloret (2-1)
El Palamós Club de Futbol ha perdut el partit disputat avui davant el Lloret on els locals s'han ...
17/10/2025 - Taula rodona sobre els canvis de topònim al Baix Empordà
Aquesta tarda se celebra el primer dels aces divulgatius al voltant de la consulta popular sobre el...
17/10/2025 - En marxa la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19
Aquesta setmana s'ha posat en marxa la campanya de vacunació contra la grip i la COVID a les...
17/10/2025 - Els Catarres i Buhos actuen a Palamós en el 'Vespreig mediterrani'
Palamós ja ho té tot a punt pel 'Vespreig mediterrani', una sèrie de concerts a la platja...
17/10/2025 - En Peyu representa a La Gorga 'La niña bonita'
El popular humorista Peyu arriba aquest diumenge a Palamós amb la comèdia en format de quina 'La...
Notícies relacionades: