13/02/2018 Cultura
Judici al Carnestoltes, aquest matí al Mercat.
El Carnaval de Palamós entra en una recta final en què el Carnestoltes haurà de purgar totes les culpes i pecats acumulats en quasi deu dies de festa esbojarrada. Aquest matí, al Mercat Municipal, un rigorós tribunal eclesiàstic l'ha sotmès a un judici sumaríssim. És fàcil imaginar que al Rei del Carnaval palamosí no li espera res de bo, i que la seva efímera existència s’acabarà demà, diada del Dimecres de Cendra.
El RetroCarnestoltes i la Reina Futurista s'ho han passat d'allò més bé al llarg d'aquest Carnaval de Palamós 2018. Ells han portat la veu cantant en el recital de gresca, disbauxa i follia que caracteritza aquesta festa. Però al final en aquesta vida tot té un preu, i el Carnestoltes haurà de pagar els excessos i els pecats que ha comès a dojo des que el van coronar. Si més no, això és el que pensa el sever tribunal que avui li ha fet un judici sumaríssim que, per segon any consecutiu, ha tingut com a escenari el Mercat Municipal. Com sempre, darrere de tot hi havia la Colla del Testament. Un dels seus membres, Jordi Lamuà, està convençut que el Carnestoltes ha pecat del dret i del revés.
El d'avui no ha estat un judici qualsevol. La cúria vaticana s'ha conjurat perquè el càstig sigui exemplar i, per demostrar-ho, ha portat fins a Palamós la seva màxima autoritat. El Papa de Roma ha arribat a temps gràcies a un vol privat, explica el president de la Colla del Testament, Pere Coll.
El Papa ha fet aquest matí la seva passejada pels carrers de la vila, abans de la petició de clemència del Carnestoltes, a la plaça Murada. Una petició inútil perquè el destí del Rei del Carnaval de Palamós serà executat demà, Dimecres de Cendra.
Totes les notícies:
01/10/2026 - Societat Palamós i Sant Joan acull una jornada de debat sobre les bones pràctiques i el futur de la pesca
El sector de la pesca es reuneix avui a Palamós i Sant Joan per compartir coneixements,...
01/10/2026 - Societat Els sindicalistes de la Policia Local denuncien incomunicació amb l'Ajuntament
Els representants sindicals de la Policia Local de Palamós i Sant Joan es malfien de l'oferta de...
01/10/2026 - Medi Ambient Implantació progressiva de la recollida de residus porta a porta comercial
En el calendari de posada en servei del nou contracte de recollida de residus i neteja viària de...
01/10/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes d'octubre
La temporada de creuers al port de Palamós entra ja en el seu últim trimestre. Resten un total de...
01/10/2026 - Societat SSIBE celebra avui la 13a Jornada de Recerca
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, que gestiona l'hospital comarcal de Palamós i 4...
Notícies relacionades: