08/02/2018 Cultura
La llar d'inants Kumbaià, desfilant aquest matí a la rua infantil. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Avui és Dijous Gras i, com és tradicional, el Carnaval de Palamós dedica aquesta jornada a la mainada i el jovent. Rua escolar al matí, festa infantil a la tarda i Ball de la Noia, a la nit, configuren el gruix del programa del dia. Aquest darrer acte, per cert, una de les novetats de la programació d’aquest any. Tot plegat com a pròleg per a començar a viure a partir de demà divendres els actes centrals del Carnaval palamosí 2018.
La jornada ha començat a les nou del matí a la Nau dels 50 metres amb el taller de disfresses. Els participants a la rua, alumnes de tercer i quart de primària, de les llars d'infants, de centres de suport familiar i de les escoles de dansa, s'han fabricat la seva pròpia disfressa. Malgrat el fred que fa avui, la mainada ha sortit a fer una rua que ha anat a buscar el passeig del Mar i que s'ha acabat a l'estenedor de xarxes. L'activitat tornarà a la tarda amb la visita del Carnestoltes i la Reina, i les colles d'animació, a les escoles del municipi. A les sis de la tarda començarà el ball infantil a la Nau dels 50 metres, amenitzat pel grup Dantuvi amb la Canalla. Ja a la nit, a partir de les deu, serà el torn del Ball de la Noia, una de les novetats del programa de Carnaval. Escoltem Estrella Gil i Xicu Grau, de l'Associació Carnaval de Palamós.
Els actes del Carnaval continuaran demà, des de les sis del matí, amb la Gran Despertà que tan feliços fa a molts palamosins i palamosines. Aquest any, però, amb alguna limitació, com explica Xicu Grau.
Quan acabi la Despertà es farà la clàssica botifarrada popular a l'estenedor de xarxes. Les visites del Rei i la Reina a l'Ajuntament, al Mercat i a Palamós Gent Gran deixaran pas, ja a la tarda, als comerços i botigues ambientats.
Totes les notícies:
10/02/2026 - Mor Antoni Romero Ullastres, mestre i activista social i cultural
Aquest matí ha mort als 91 anys Antoni Romero Ullastres, mestre jubilat i destacat activista...
10/02/2026 - L'alcaldessa diu que les obres del passeig estaran enllestides per Setmana Santa
Les obres de la primera fase de reforma del passeig del Mar de Palamós estan entrant ja en la fase...
10/02/2026 - Som-hi demana rapidesa per reactivar la depuradora, pels efectes de les residuals al litoral
Els estralls que el temporal 'Harry' va causar a la depuradora de Mont-ras fan que les aigües...
10/02/2026 - Atropella una dona amb un patinet i fuig
Una dona va ser atropellada al barri de Vell de Palamós per l'usuari d'un patinet, que va fugir...
10/02/2026 - L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni calcula que arreglar els desperfectes del temporal 'Harry' costarà uns 200.000 euros
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni continua les feines de neteja de les platges del municipi que...