08/02/2018 Cultura
La llar d'inants Kumbaià, desfilant aquest matí a la rua infantil. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Avui és Dijous Gras i, com és tradicional, el Carnaval de Palamós dedica aquesta jornada a la mainada i el jovent. Rua escolar al matí, festa infantil a la tarda i Ball de la Noia, a la nit, configuren el gruix del programa del dia. Aquest darrer acte, per cert, una de les novetats de la programació d’aquest any. Tot plegat com a pròleg per a començar a viure a partir de demà divendres els actes centrals del Carnaval palamosí 2018.
La jornada ha començat a les nou del matí a la Nau dels 50 metres amb el taller de disfresses. Els participants a la rua, alumnes de tercer i quart de primària, de les llars d'infants, de centres de suport familiar i de les escoles de dansa, s'han fabricat la seva pròpia disfressa. Malgrat el fred que fa avui, la mainada ha sortit a fer una rua que ha anat a buscar el passeig del Mar i que s'ha acabat a l'estenedor de xarxes. L'activitat tornarà a la tarda amb la visita del Carnestoltes i la Reina, i les colles d'animació, a les escoles del municipi. A les sis de la tarda començarà el ball infantil a la Nau dels 50 metres, amenitzat pel grup Dantuvi amb la Canalla. Ja a la nit, a partir de les deu, serà el torn del Ball de la Noia, una de les novetats del programa de Carnaval. Escoltem Estrella Gil i Xicu Grau, de l'Associació Carnaval de Palamós.
Els actes del Carnaval continuaran demà, des de les sis del matí, amb la Gran Despertà que tan feliços fa a molts palamosins i palamosines. Aquest any, però, amb alguna limitació, com explica Xicu Grau.
Quan acabi la Despertà es farà la clàssica botifarrada popular a l'estenedor de xarxes. Les visites del Rei i la Reina a l'Ajuntament, al Mercat i a Palamós Gent Gran deixaran pas, ja a la tarda, als comerços i botigues ambientats.
Totes les notícies:
05/11/2025 - L'atur puja a Palamós per quart mes consecutiu
El nombre de persones que busquen feina a Palamós va pujar d'un 6 per cent a l'octubre, i es va...
05/11/2025 - Les bases de Junts a Palamós deixen en mans de la direcció del partit la tria de l'alcaldable
Després que Raimon Trujillo va anunciar fa unes setmanes que no tornarà a ser l'alcaldable de...
05/11/2025 - Mantenir la prestació dels serveis públics, prioritat del PSC pel pressupost 2026
Com ja hem explicat els últims dies el govern de Palamós, format per ERC i el PSC, està parlant...
05/11/2025 - Càritas, pendent del permís de la parròquia per reobrir el SABI
Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan espera reobrir aviat el Servei d'Atenció Bàsica...
05/11/2025 - L'Ajuntament reedita els estudis sobre els orígens de Palamós i Sant Joan
Per fomentar la participació en la consulta sobre el topònim municipal, i fer que la ciutadania...