01/02/2018 Societat
Classificació de la roba que recull l'ONG Humana.
La Fundació Humana va recollir l’any passat a Palamós més de 34 tones de roba usada, a través dels 13 contenidors que té repartits al municipi. La quantitat de roba recuperada és gairebé un 4 per cent més gran que l’any anterior. El tèxtil i el calçat que es reciclen per aquesta via fan possible programes de cooperació a l’Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia, i també l’ajuda local al territori més proper.
Humana treballa des de fa 31 anys en la reutilització d'aquests recursos. En tot aquest temps ha valoritzat quasi 300 mil tones de roba usada. Les peces dipositades als contenidors es traslladen a la planta de classificació que la Fundació té a l'Ametlla del Vallès. Més del 60 per cent de la roba i el calçat es prepara per a una segona vida. Una part va a botigues de segona má i la resta s'exporta a països d'Àfrica, Amèrica Llatina i Àsia per ser venuda a preus baixos per comerciants locals. La part que no es pot reutilitzar va a reciclatge. Tots els recursos que genera la gestió del tèxtil usat es destinen a programes de cooperació internacional, que ja han beneficiat 2'4 milions de persones. Per exemple, s'han destinat més de 30 milions d'euros a la formació de professors de primària, a l'agricultura sostenible o a la lluita contra la SIDA. Per això, el responsable de Comunicació de la Fundació Humana, Joan Carles Montes, destaca la importància de no llençar la roba vella.
Humana remarca també el benefici mediambiental que té el reciclatge de roba usada. Evitar que 34.757 quilos recollits l'any passat a Palamós vagin a un abocador, representa un estalvi de 110 tones d'emissions de CO2 a l'atmosfera.
Totes les notícies:
11/07/2025 - SSIBE aposta per humanitzar l'hospital de dia mèdic i obre una campanya de mecenatge
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà treballa un projecte per humanitzar l'espai de...
11/07/2025 - L'antic local de La Caixa al carrer de Santa Marta ja és de propietat municipal
L'Ajuntament de Palamós ha formalitzat aquesta setmana la compra del local que acull els serveis...
11/07/2025 - Escala del creuer Silver Ray al port de Palamós, demà
Demà dissabte continuen les escales de creuer al port de Palamós. En aquest cas amb la presència...
11/07/2025 - El 'Rumb(A)Palamós' es mourà avui al ritme de 'Los Gazpacho'
Segon divendres d'activitat del festival de rumba catalana 'Rumb(A)Palamós'. A les 10 d'aquesta...
11/07/2025 - 'Cinema lliure a la platja' arrenca aquest diumenge a la Fosca amb 'Flow'
La platja de Sant Esteve de la Fosca es convertirà aquest diumenge en una gran sala de cinema a...