05/01/2018 Successos
Pintades en els murs del poblat. (Foto: Revista del Baix Empordà).
Els actes vandàlics al poblat iber de Castell tindran un greu cost econòmic i patrimonial. El Museu d'Arqueologia de Catalunya estima que treure les pintades pot superar els 10 mil euros i no assegura que pugui quedar com abans. Especialment complicat és revertir l'estat original en la cisterna ja que s'haurà d'erosionar la pedra. El MAC considera que la gravetat de la bretolada pot suposar un delicte penal ja que atempta contra patrimoni arqueològic.
El poblat de Castell és el segon jaciment iber en rellevància de l’Empordà i, després del d’Ullastret, és un dels més importants de Catalunya. La riquesa d'aquest patrimoni arqueològic fa, doncs, que els actes vandàlics que s'hi han perpetrat siguin d'una gravetat severa. Gabriel de Prado és el director del Museu d'Arqueologia de Catalunya-Ullastret.
Les pintades han aparegut a la plaça de les sitges, sobre les pedres de la muralla del poblat iber i en la cisterna que, a sobre, es troba en una zona d'accés restringit. De Prado explica que és, precisament, aquest element el que serà més difícil de restaurar.
El director del Museu d'Arqueologia de Catalunya-Ullastret ha valorat quin serà el calendari d'actuació per treure aquestes pintades.
En el jaciment iber de Castell hi ha documentats assentaments humans des del segle VI a.C fins a l’època romana. Es tracta d'un dels patrimonis arqueològics més importants de la comarca i de Catalunya.
Vídeo sobre el jaciment indiketa del poblat de Castell.
Totes les notícies:
09/05/2025 - Els inspectors de pesca reclamen millores laborals
Els inspectors de pesca continuen amb la vaga indefinida que van començar el 3 de març passat, i...
09/05/2025 - 3 escales de creuer al port, entre avui i el diumenge
Avui divendres tornen les escales de creuer al port de Palamós. Ens visita el vaixell Marella...
09/05/2025 - Palamós apostarà pels rentapeus a les platges, aquest estiu
L'Ajuntament de Palamós mantindrà durant l'estiu els rentapeus que ha instal·lat a les platges...
09/05/2025 - La previsió de pluja ajorna la Mostra del Disc Antic
L'entitat Club de Fans dels 60's, 70's i 80's ha decidit ajornar la Mostra del Disc Antic, prevista...
09/05/2025 - Sortida guiada d'observació natural, aquesta tarda
L'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós organitza aquesta tarda una sortida...