04/01/2018 Successos
Pintades dins la cisterna del poblat iber de Castell. (Foto: Gabriel Martín).
Aquests dies s'han produït actes vandàlics contra el patrimoni arqueològic del poblat iber de Castell. S'ha detectat pintades en alguns murs i darrerament també dins la cisterna. L'Ajuntament de Palamós té constància dels fets i les autoritats els investigaran. El poblat de Castell és el segon jaciment iber en rellevància de l’Empordà i, després del d’Ullastret, és un dels més importants de Catalunya.
El patrimoni arqueològic de Palamós ha patit accions incíviques aquests darrers dies. S'han produït bretolades en forma de pintades al poblat iber de Castell. Les pintades, firmades amb el pseudònim 'Sherpa', han aparegut a la plaça de les sitges, sobre les pedres de la muralla del poblat iber, malmetent la imatge d’aquests elements patrimonials de gran vàlua. Un usuari de twitter ho va fer públic en aquesta xarxa social i això va cridar l'atenció de l'historiador palamosí Gabriel Martín que, també mitjançant twitter, ho ha tornat a denunciar.
Martín detalla com poden afectar les feines de neteja i restauració al jaciment.
L'Ajuntament de Palamós no ha volgut, de moment, pronunciar-se oficialment tot i que té constància dels fets i està a l'espera d'una declaració institucional del Museu Arqueològic de Catalunya-Ullastret. Aquesta emissora s'ha posat en contacte amb el museu i demà recollirem les impressions del seu director Gabriel de Prado. El jaciment del poblat iber de Castell es troba al promontori de sa Cobertera, a la costa de llevant de Palamós. En aquest indret hi ha documentats assentaments humans des del segle VI a.C fins a l’època romana i que el converteixen en un dels patrimonis arqueològics més importants de la comarca i de Catalunya.
Pintades en els murs del poblat. (Foto: Revista del Baix Empordà).
Més actes vandàlics al patrimoni palamosí. (Foto: Revista del Baix Empordà).
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...