21/12/2017 Societat
Una teranyina al port de Palamós, en una imatge d'arxiu.
Les barques de la flota pesquera de Palamós que es dediquen al peix blau comencen avui una veda biològica d’un mes de durada, que es fa en coordinació amb la resta de ports de la Costa Brava. Ja fa vint anys que l’encerclament fa voluntàriament aquesta aturada anual, amb l’objectiu de preservar el seu recurs i pescar talles que comercialment siguin més competitives.
La flota pesquera d'encerclament de Palamós la componen quatre embarcacions. Avui han començat una aturada biològica que allargaran fins al dia 21 de gener. Un mes llarg de veda, doncs, per ajudar a que els caladors de peix blau es regenerin i les captures siguin sostenibles. Un objectiu difícil perquè, malgrat aquesta mesura es pren des de ja fa 20 anys, trobar peix blau i de bona talla és una fita cada cop més complicada. De fet, el Patró Major de la Confraria de Palamós, Toni Albalat, explica que, a diferència de la pesca d'arrossegament, aquest no ha estat un bon any per a les teranyines.
Avui, doncs, comença la veda del peix blau. Després vindran les aturades de les barques del Pla de Gestió de la Gamba i de la resta de la flota d'arrossegament. Toni Albalat.
La flota d'encerclament tornarà a la feina el 22 de gener.
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...