11/12/2017 Societat
Una simple acció com rentar-se les mans ajuda considerablement a prevenir infeccions.
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà engega avui dilluns la campanya ‘Tens les mans netes?’, que farà fins divendres vinent a les diferents àrees bàsiques de salut que gestiona a la comarca. L’activitat vol sensibilitzar sobre la importància de rentar-se les mans per prevenir infeccions. Forma part de les accions que es promouen al voltant de la Marató de TV3, que es farà aquest proper diumenge, i que enguany està dedicada a les malalties infeccioses.
Les malalties infeccioses són la causa d'una de cada tres morts al món. Són un problema molt important de salut pública i, malgrat tot, en alguns casos la prevenció pot ser molt senzilla. Tan senzilla com, simplement, rentar-se les mans. Això és el que pretén explicar la campanya 'Tens les mans netes?' que Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha engegat avui a Torroella de Montgrí. Escoltem la doctora Roca Toda, metge internista de l'hospital de Palamós.
Aquestes accions informatives es traslladaran demà a Palamós, concretament a l'hospital, al CAP i a Palamós Gent Gran. El dimecres es faran a Sant Feliu de Guíxols, el dijous a Palafrugell i, finalment, el divendres a La Bisbal d'Empordà. És una de les dues activitats principals que Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha organitzat per col·laborar amb la Marató de TV3, dedicada aquest any a les malalties infeccioses. L'altra, que es farà aquest dimecres, és un acte que tindrà lloc al teatre La Gorga. Amb el lema 'Cal vacunar-se al segle XXI?', comptarà amb la presència del prestigiós epidemiòleg de l'Hospital Clínic de Barcelona, Antoni Trilla.
Totes les notícies:
06/08/2026 - Successos Els Mossos d'Esquadra resolen el cas dels joves que van entrar a la casa de colònies de la Fosca, i fan 3 detencions
Els Mossos d'Esquadra han detingut 3 nois, un menor d'edat i dos de 19 i 21 anys, relacionats amb...
06/08/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós inicia la contractació per redactar projectes de prevenció d'inundacions
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació per a la redacció de 2 projectes d'obres...
06/08/2026 - Cultura Cobla Amb So de Dona i tàndem entre el baríton Guillem Batllori i La Principal del Llobregat
Tercera jornada, avui dijous, del festival Amb So de Cobla 2026 a Palamós, i primera amb...
06/08/2026 - Societat FECOTUR col·laborarà amb la donació de sang de la setmana entrant
L'Associació de Donants de Sang i el Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós han...
06/08/2026 - Societat Nou vehicle de Protecció Civil per garantir les comunicacions en emergències grans
Protecció Civil de la Generalitat ha presentat un vehicle multioperador per reforçar la resposta...