22/11/2017 Societat
Xavier Casas, secretari general de la UGT a les comarques gironines. (Foto: FEM Girona)
El sindicat UGT ha posat en marxa una bústia electrònica per denunciar de manera anònima el tracte discriminatori de gènere en l’àmbit laboral. Des del sindicat asseguren que a la demarcació de Girona s’està feminitzant l’atur estructural, amb diferències significatives en el retrocés de la desocupació, en funció de si parlem d’homes o de dones. L’escletxa salarial és un altre dels greuges a què han de fer front les treballadores.
Segons la UGT hi ha dades molt clares que corroboren aquest diagnòstic. L’atur registrat en dones cau més d’un dos i mig per cent a les comarques ginonines, però en homes ha caigut el doble. A això s’hi afegeix el fet que les dones signen més contractes temporals, i de menys durada. Per exemple, cada dona firma dos contractes per cada un que signa un home. El secretari general de la UGT a les comarques gironines, Xavier Casas, diu que cal apostar per unes polítiques que no estigmatitzin el gènere i que apostin per la coresponsabilitat familiar.
L’escletxa salarial que tenen les dones en el món del treball també s’aprecia en el cobrament de pensions. A les comarques gironines les dones cobren gairebé un 38 per cent menys en pensions que els homes.
Totes les notícies:
25/07/2025 - L'hospital de Palamós i l'atenció primària van fer més activitat l'any passat
Malgrat estar pràcticament en el límit de la seva capacitat operativa per manca d'espai,...
25/07/2025 - La part reformada del passeig del Mar s'obre avui fins a Enric Vincke
Aquesta tarda està previst obrir al públic un tram més de la reforma del passeig del Mar de...
25/07/2025 - Penúltima escala de creuer del juliol amb el veler Wind Surf
El port de Palamós té pendents encara les dues últimes escales de creuer d'aquest mes de juliol....
25/07/2025 - Rumb(A)Palamós abaixa el teló amb La Selva Big Band
Avui es tanca la dotzena edició del festival de rumba catalana de la Costa Brava Rumb(A)Palamós,...
25/07/2025 - S'acaba el cicle 'Cinema lliure a la platja' a la Fosca, amb 'Un sol radiant'
La platja de Sant Esteve de la Fosca serà l'escenari, aquest diumenge, de la segona i última...