15/11/2017 Societat
Zona verda a l'avinguda del President Macià.
El Ple de l’Ajuntament de Palamós va aprovar ahir al vespre, amb una àmplia majoria, la nova ordenança d’estacionament de vehicles amb horari limitat. La CUP, que es va abstenir, va ser l’únic grup que no li va donar suport perquè considera que l’ordenança prima l’ús del vehicle a motor. El principal grup de l’oposició, el PSC, hi va donar suport perquè hi veu una consolidació del model que es va implantar fa tres anys sota el seu mandat.
L'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, va defensar que la nova ordenança confirma que les zones blaves i verdes d'estacionament no són un instrument recaptador sinó un model de gestió de l'aparcament que en fomenta la rotació. Els arguments no van convèncer la CUP. El seu portaveu, Joan Bohigas, va lloar la tasca participativa que s'ha fet amb la nova ordenança, però va criticar que vagi en la línia d'afavorir l'ús del cotxe.
Junts x Palamós i Sant Joan es va mostrar a favor de la nova ordenança però va demanar que s'obri la porta a anar-la adaptant quan calgui. Dani Reixach, regidor d'aquesta formació.
Tant Bohigas com Reixach van plantejar que la gestió de l'estacionament tarifat amb limitació horària es pugui gestionar des de l'Ajuntament i no s'externalitzi com passa ara. L'alcalde Lluís Puig va acceptar el repte.
El regidor del PSC, Joan Gea, va reivindicar les zones d'estacionament temporal com una bona herència deixada per l'anterior govern socialista. Gea creu que el temps els ha donat la raó.
El PSC també va plantejar que la zona vermella de pagament que es farà a l'Arbreda es pugui aplicar també a la Planassa o a la Cooperativa. També va demanar estudiar l'ampliació de les zones verdes d'aparcament i que es continuï fent estacionaments dissuassoris.
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...