El crit 'llibertat' torna a ressonar al carrer Major

09/11/2017 Política


Concentració ahir davant l'Ajuntament de Palamós per demanar l'alliberament dels presos polítics.

Concentració ahir davant l'Ajuntament de Palamós per demanar l'alliberament dels presos polítics.

El carrer Major de Palamós, davant l’Ajuntament, va ser ahir a la tarda un clam en defensa de les institucions catalanes i a favor de la llibertat dels empresonats per motius polítics. Centenars de persones van respondre a la convocatòria realitzada per l’Ajuntament palamosí, amb el suport de l’ANC, en el marc de les mobilitzacions organitzades dins la jornada de vaga general que es va fer ahir.

A Palamós la vaga va tenir un seguiment desigual, més accentuat potser a les escoles, menys en el comerç i els serveis, i escàs en centres de treball com l'hospital comarcal. La jornada reivindicativa va acabar amb una concentració davant l'Ajuntament de Palamós que, una vegada més, pràcticament va omplir l'espai del carrer Major que hi ha entre les places de la Vila i del Forn. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, va llegir un manifest de la Taula per la Democràcia, reclamant solucions polítiques pel conflicte entre Catalunya i l'Estat, la recuperació de les institucions intervingudes pel govern central i, sobretot, la llibertat dels empresonats. Escoltem Lluís Puig en un fragment de la seva lectura.



També va intervenir el coordinador local de l'Assemblea Nacional Catalana. Jordi Mas es va felicitar per l'èxit de les mobilitzacions ciutadanes que s'estan fent i va recordar que la pròxima demostració de força cívica i pacífica s'ha de fer aquest proper dissabte a Barcelona. Segons Mas, la mobilització al carrer acosta el sobiranisme als seus objectius.



La concentració d'ahir va tenir també algun moment tens quan van ploure alguns ous, possiblement llançats des d'algun edifici proper. Agents de la Policia Local de Palamós i dels Mossos d'Esquadra van fer una batuda pels voltants i, finalment, van poder localitzar el presumpte autor de la bretolada. El van identificar i haurà de respondre de les denúncies que, segons fonts policials, han presentat alguns dels afectats per l'impacte dels ous. L'acte, d'altra banda, també es va aprofitar per recollir alguns aliments pels concentrats que ahir tallaven el trànsit a l'autopista AP-7, a l'Alt Empordà.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...