08/11/2017 Obres i Urbanisme
Tasques d'enderroc de l'antic cinema Kyton.
Les obres d’enderroc de l’antic cinema Kyton de Palamós estan ja molt avançades. L’equipament, que estava tancat al públic des del 2014, es convertirà en un nou edifici on, a banda d’un aparcament soterrat, hi haurà un supermercat i pisos. El Kyton es va inaugurar l’any 1981 i, juntament amb l’Arinco, van convertir Palamós durant molts anys en la principal referència cinematogràfica al Baix Empordà.
La propietat del cinema va vendre la finca a un grup inversor, que ja ha iniciat les obres que, com a primer pas, suposen la desaparició de l'antic cinema a través del seu enderroc. En el seu lloc hi haurà un aparcament, un supermercat i pisos. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, està satisfet que hi hagi gent interessada a invertir al municipi, i puntualitza que l'equipament comercial previst no és cap gran superfície.
El cinema Kyton es va inaugurar el dia de Sant Josep de l'any 1981, amb la projecció de les pel·lícules 'Castillos sobre el hielo' i 'El abismo negro'. Segons explica el llibre de Josep Casas i Busquets, 'Cinema a Palamós, 100 anys', es van triar aquests films perquè el públic pogués apreciar la qualitat de so i d'imatge que oferia la sala, una de les més modernes de l'època. Seguint l'exemple del cinema Arinco, el Kyton es va transformar en un espai multisales en el tombant del nou segle, reduint a 700 les 765 places que tenia la sala original. L'emblemàtic cinema va tancar les portes fa tres anys i ara ha escenificat la seva última sessió, sota les pales de les excavadores.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...