07/11/2017 Medi Ambient
Barques de pesca al port de Palamós.
Les 17 embarcacions que formen la flota del pla de gestió de la gamba de Palamós han invertit 600 mil euros per reduir l’impacte de la seva activitat en el fons marí. Les barques han gastat aquests diners en la instal•lació de portes d’arrossegament hidrodinàmiques, que redueixen aquest impacte i protegeixen les espècies, especialment la gamba. La inversió dels armadors ha rebut una subvenció del 50 per cent per part del Fons Europeu Marítim i Pesquer.
El projecte per implantar aquestes millores va començar a finals de l'any 2013, estudiant les diferents tecnologies existents per determinar quina era la més apropiada pels vaixells. Les noves portes són hidrodinàmiques i el seu impacte en el fons marí és molt més baix. Les 17 embarcacions que formen part del pla de gestió de la gamba de Palamós ja les tenen instal·lades. Toni Albalat és el patró major de la Confraria de Pescadors palamosina.
Les portes tenen la funció de proporcionar l'obertura horitzontal a la boca de la xarxa d'arrossegament, amb l'inconvenient que fan un efecte de llaurat en el fons marí que aixeca sediments. Això empobreix la qualitat d'aquest substrat, fa que la fauna no hi trobi aliment i que, finalment, hi hagi menys peix. Toni Albalat.
La implantació de les noves portes d'arrossegament ha obligat els armadors de Palamós a invertir un total de 600 mil euros. S'ha rebut una subvenció del 50 per cent des del Fons Europeu Marítim i Pesquer. Aquesta quantitat representa més del 70 per cent de les ajudes que s'han repartit entre les confraries gironines per a la limitació de l'impacte de la pesca al medi marí i la seva adaptació a la protecció d'espècies. A Palamós, les 17 barques del pla de gestió de la gamba ja tenen les noves portes i l'objectiu és ara que les 7 embarcacions restants que formen la flota d'arrossegament també les incorporin.
Totes les notícies:
10/01/2026 - El Palamós empata el primer partit de l'any davant el Parets (1-1)
Palamós CF i Parets s'han repartit els punts després d'haver empatat a un gol el partit jugat...
09/01/2026 - Els metges preparen una segona tongada de vagues per a la setmana que ve
Els dies 14 i 15 de gener, Metges de Catalunya torna a fer una crida a la mobilització del...
09/01/2026 - L'Ajuntament atorga 119.000 euros d'ajudes a l'IBI de persones amb poca capacitat econòmica
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat un paquet de 119.031 euros en ajudes a persones amb escassa...
09/01/2026 - La Brigada va recollint tot l'operatiu de Nadal
Les festes de Nadal ja han quedat enrere i la Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós...
09/01/2026 - Programa doble a La Gorga amb teatre amateur i concert musical
Una sessió de teatre amateur i un concert musical són les dues activitats que es programen aquest...
Notícies relacionades:
20/03/2017 - Medi Ambient Comencen a provar una nova malla per pescar menys gamba petita
...
25/01/2017 - Medi Ambient Els pescadors volen estrenar les noves portes d'arrossegament a l'estiu
...
08/06/2016 - Medi Ambient Les barques de la gamba duran unes portes d'arrossegament que no toquen el fons
...
Enllaços web relacionats: