02/11/2017 Societat
El sector va homenatjar Carme Ciurana, de l'hotel Àncora. (Foto: Ajuntament de Palamós).
La setmana passada es van tancar les jornades 'Palamós gastronòmic'. Durant 17 dies s’han fet tallers, visites guiades, menús i tapes, tot amb l’objectiu de promocionar la gastronomia local. Aquest any, sobretot, a partir de dos productes, el peix fresc de la llotja i el vi de la Denominació d’Origen Empordà. L’Ajuntament de Palamós fa un bon balanç de la campanya, sobretot, perquè ajuda a dinamitzar el sector fora de la temporada alta turística.
El programa de les jornades 'Palamós gastronòmic' ha inclòs tallers amb cuiners de Palamós, menús gastronòmics als restaurants del municipi, tasts de vins i visites a cellers, o bé el concurs d'Instragram “#Palamosgastronomic2017” que premia la millor tapa i el millor menú entre els restaurants i les tavernes participants. Emili Colls, regidor de Promoció Econòmica i Turisme de l'Ajuntament de Palamós, fa balanç del 'Palamós gastronòmic'.
En la recta final de les jornades es van suspendre alguns tallers per causes alienes a l'organització. En tot cas, l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, diu que està satisfet amb la funció principal d'aquesta campanya: dinamitzar comercialment fora de temporada i mostrar un dels grans atractius que té Palamós, la seva cuina.
Les jornades 'Palamós gastronòmic' es van tancar dilluns passat a l'Espai del Peix amb el tradicional sopar del sector de la restauració i turístic de la vila, on es reconeixen cada any les trajectòries professionals destacades al municipi. Enguany el sector ha homenatjat l'empresària turística Carme Ciurana, propietària de l'hotel Àncora de Palamós, que va rebre de mans de l'alcalde una placa commemorativa en reconeixement a la seva trajectòria professional en el sector de l'hoteleria i la restauració.
Totes les notícies:
27/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós tindrà un equip d'hospitalització domiciliària
La Fundació Hospital de Palamós vol incorporar abans no acabi aquest any un equip...
27/07/2026 - Societat L'Ajuntament licita el contracte de gestió de la Llar d'Infants Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació del contracte de gestió de la Llar...
27/07/2026 - Societat Palamós farà 3 jornades consecutives de donació de sang a l'agost
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3...
27/07/2026 - Societat Mossos d'Esquadra reforça les comissaries de costa durant l'estiu
Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa aquest estiu un pla integral de seguretat a tot el...
27/07/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni posa punts informatius sobre la recollida de residus
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un sistema de punts informatius de carrer...