25/10/2017 Societat
Concentració la setmana passada davant l'Ajuntament per demanar la llibertat dels presidents de l'ANC i Òmnium.
Tots els grups representats a l'Ajuntament de Palamós han aprovat avui també en el Ple extraordinari una moció que demana la llibertat de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart, presidents de l'ANC i d'Òmnium Cultural, respectivament, acusats de sedició i empresonats preventivament sense fiança des de la setmana passada. El text denuncia la poca separació de poders d'un estat que jutja les idees i empresona il·legalment.
La moció reclama exigir la llibertat immediata dels presidents, declara la vulneració de les llibertats de les persones, recollides i protegides en tots els tractats internacionals i manifesta la persecució de la lliure expressió i del dret a decidir de les persones per part d’un estat que jutja les idees i empresona de forma il•legal. També denuncia la manca de separació de poders a l’Estat espanyol, així com la manipulació i coacció dels mitjans de comunicació. A més a més, es demana a les institucions europees que no continuïn donant l’esquena a Catalunya davant accions pròpies d’una dictadura. Joan Bohigas, portaveu de la CUP a l'Ajuntament de Palamós, diu que les mobilitzacions no pararan fins aconseguir l'alliberament de Sánchez i Cuixart.
Recordem que els presidents de l'ANC i d'Òmnium estan en presó preventiva acusats d'un delicte de sedició per les mobilitzacions ciutadanes que hi va haver davant la Conselleria d'Economia el passat 20 de setembre en protesta per les detencions de càrrecs polítics catalans. Des de Convergència i Unió, Jordi Pallí, ha insistit que Jordi Sánchez i Jordi Cuixart no han comès cap delicte i que la sentència és una altra mesura per fer por al poble català.
Maria Puig, regidora d'ERC, ha criticat la manca d'independència judicial a l'estat espanyol.
Tant la regidora no adscrita, Vanessa Mányik, com Teresa Ferrés, en representació del PSC, havíen condemnat prèviament en l'anterior intervenció l'empresonament de Sánchez i Cuixart, ja que vulnera el dret d'expressió i de la llibertat de les persones. Per últim, l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha volgut agraïr el consens que hi ha hagut entre tots els grups de l'Ajuntament davant la delicada situació política que viu el país i ha recordat que el Consistori sera en tot moment fidel a la Generalitat i al Parlament de Catalunya.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...