23/10/2017 Obres i Urbanisme
Edifici de l'antic Ajuntament de Sant Joan. (Foto: Gabriel Martín).
El grup del PSC, en l’oposició a l’Ajuntament de Palamós, creu que és un bon moment per abordar la compra de l’antic edifici de l’Ajuntament de Sant Joan. L’immoble, construït en els inicis del segle passat, està en procés per catalogar i protegir la seva façana, després que una operació per fer-hi pisos de luxe no va prosperar. Els socialistes proposen que es destini a la seva compra la partida de 270 mil euros que el pressupost municipal del 2018 proposa per fer una pista poliesportiva.
L'Ajuntament de Sant Joan es va construir en la primera dècada del segle vint. Va ser utilitzat simultàniament com a Casa de la Vila, escola pública i jutjat. L'activitat com a Ajuntament va acabar l'any 1942 quan es va consumar l'annexió de Sant Joan a Palamós. L'educativa va continuar 30 anys més, fins que es va construir l'escola Vila-romà. El regidor del PSC, Joan Gea, argumenta que els veïns de Sant Joan els van proposar, en la pre-campanya de les eleccions municipals de 2015, la compra de l'edifici per part de l'Ajuntament. Gea creu que ara és un bon moment per fer-ho.
El regidor del PSC ja va fer la proposta en l'últim Ple municipal, quan es va aprovar el pressupost de l'Ajuntament per a l'any que ve. Fins i tot va proposar finançar la compra amb els 270 mil euros que l'equip de govern format per ERC i CiU ha previst per a la primera fase de la pista poliesportiva del costat del Pavelló Municipal. Els socialistes creuen que aquest projecte hauria de ser més ambiciós i nodrir-se de diners del romanent de tresoreria. L'edifici de l'antic ajuntament de Sant Joan, situat a l'avinguda de la Llibertat, està a punt de culminar el tràmit per a la catalogació i la protecció a nivell local de la seva façana.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...