18/10/2017 Serveis
Platja de La Fosca, plena durant l'estiu.
El sector turístic del Baix Empordà està tenint un bon final de campanya. La bona climatologia d’aquestes primeres setmanes d’octubre completa una temporada molt productiva pels empresaris del sector. L’hostaleria assegura que els nivells d’ocupació han estat només una mica millors que els de l’any passat, però destaca que s’ha pogut treballar amb preus molt més competitius.
Malgrat es diu que el turisme és un dels sectors que millor ha suportat la crisi econòmica, el cert és que les empreses del Baix Empordà les van passar magres entre els anys 2010 i 2014. A partir d'aquí es va anar remuntant i l'any 2016 ja es va tancar una molt bona campanya. La d'aquest any ha anat en la mateixa línia. Hi ha hagut un abril i un juny excepcionals i, entremig, un maig una mica més fluix. Juliol i agost han respost a les expectatives i el mal temps va condicionar un setembre que fins ara acostumava a ser bo. L'ha compensat un bon octubre que va deixar ocupacions de fins al 80 per cent en aquest darrer pont del Pilar. Comptat i debatut, el nivell d'ocupació acabarà sent entre 2 i 3 punts millor que el de l'any passat. Però el gremi està molt i molt content, sobretot, amb els preus amb què ha pogut treballar. Martí Sabrià, gerent del Grup Costa Brava Centre.
Aquesta temporada, els hotelers del Baix Empordà han venut un 68 per cent per damunt del preu mitjà de la Costa Brava. El sector turístic de la Costa Brava centre, d'altra banda, s'ha d'anar adaptant a les condicions canviants del mercat. Una d'elles és el dinamisme del segment dels apartaments. Martí Sabrià diu que aquí el fenomen ja era conegut, en contra del que ha passat a Barcelona. Sabrià aposta per conviure amb aquest sector, però amb una oferta legal.
L'hostaleria de la Costa Brava centre destaca el compromís dels seus establiments amb la qualitat. Després de la crisi, el nivell d'inversió per tenir-los a punt s'ha recuperat.
Totes les notícies:
03/11/2025 - L'alcaldessa assegura que les obres del passeig avancen al ritme previst
L'alcaldessa de Palamós, la republicana Maria Puig, assegura no tenir cap preocupació sobre el...
03/11/2025 - L'Ajuntament promou la participació en la consulta sobre el topònim
L'Ajuntament de Palamós treballa perquè la consulta popular sobre el topònim municipal, que es...
03/11/2025 - L'Arxiu de Palamós publica un projecte sobre el fons documental d'indústries Montaner
El Servei d'Arxiu Municipal de Palamós ha publicat l'estudi 'El fons d'indústries Montaner. Una...
03/11/2025 - L'IBI i la taxa de residus de Calonge i Sant Antoni pugen un 2 i un 3 per cent
Amb els vots favorables dels 12 regidors del govern municipal, el Ple de l'Ajuntament de Calonge i...
03/11/2025 - 'Un nou país més enllà de la finestra', de Theodor Kallifatides, avui a la 'Tertúlia literària'
El club de lectura més emblemàtic de la Biblioteca Municipal de Palamós, la 'Tertúlia...
Notícies relacionades: