18/10/2017 Societat
Espai de Distribució d'Aliments Albert Castejón de Palamós.
Dos de cada deu catalans viuen en el llindar de la pobresa i tenen risc de quedar en una situació d’exclusió social crònica. Ahir es va celebrar la Jornada per l’erradicació de la pobresa al món i dades com aquesta volen contribuir a la consciència general del problema. Les entitats socials clamen per fer-lo visible i per trobar-hi solucions.
Teresa Crespo és la portaveu de l'entitat Pobresa Zero. Ella diu que hi ha un risc real que el 19 per cent de la població catalana acabi en una situació de pobresa crònica. Encara que es diu que la crisi econòmica s'ha superat, Crespo admet que es tracta de les macroeconomies però que això no afecta als ciutadans que ja tenen una situació precària. De fet, diu que la pobresa amenaça fins i tot gent que té feina.
Teresa Crespo recorda que hi ha treballadors pobres però, malgrat tot, es mostra satisfeta amb la Renda Mínima Garantida perquè pot ajudar a apaivagar la situació. Alerta però que la Llei encara té un seguit de limitacions i que tot just s'està implementant. A Palamós, una de les manifestacions més recurrents de la precarietat social és la pobresa alimentària. L'any passat, l'Espai de Distribució d'Aliments Albert Castejón va repartir 115 mil quilos de productes de primera necessitat a 323 famílies del municipi en situació vulnerable.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...
Notícies relacionades: