10/10/2017 Societat
Plafons de l'exposició 'Dos pobles un municipi', al passeig. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L’exposició ‘Dos pobles, un municipi’, promoguda per l’Ajuntament de Palamós amb motiu del 75 aniversari de l’annexió del nucli de Sant Joan, ja es pot veure al passeig del Mar. Es tracta d’uns plafons en forma de pentàgon, que recullen textos i fotografies, i que estaran exposats al públic durant els mesos d’octubre i novembre. Anteriorment s’han pogut veure a Sant Joan, també durant dos mesos.
La mostra es va inaugurar el passat mes d'agost durant la Festa Major de Sant Joan i fins ara ha estat exposada a la plaça de Mossèn Gumersind. Ara està instal·lada ja al passeig del Mar. 'Dos pobles, un municipi' dona una visió dels principals elements que Palamós i Sant Joan han aportat a la configuració del municipi tal i com el coneixem ara. L'any 1940 l'Ajuntament de Palamós va iniciar un expedient d'agregació de Sant Joan al seu municipi. Dos anys més tard i per ordre del Ministerio de Gobernación, les dues localitats s'integraven en un únic municipi amb la denominació i la capitalitat de Palamós. Des d'aleshores, la gent de Sant Joan ha tingut com a objectiu mantenir viva la seva pròpia identitat. Francesc Matés, president de l'Associació de Veïns de Sant Joan.
Els continguts de l'exposició 'Dos pobles, un municipi' inclouen un mapa de l'actual terme de Palamós, amb distinció dels límits dels antics municipis que el van originar. També es tracten àmbits temàtics relacionats amb el treball, l'educació, el patrimoni i la vida social dels dos nuclis. Els plafons de la mostra s'han instal·lat al passeig, molt aprop del monument a la gent del mar.
Totes les notícies:
19/06/2026 - Cultura Barraques i la fira d'atraccions ens avancen que la Festa Major 2026 ja és aquí
Per bé que oficialment no arrencarà fins al dimarts 23 de juny, amb el pregó que aquest any...
19/06/2026 - Cultura Torna 'La Remullada' dels Showboys, la festa de l'aigua de Festa Major
Demà dissabte, la Festa Major de Palamós reviurà una activitat molt refrescant. L'Associació...
19/06/2026 - Serveis Palamós dinamitza el comerç local per Festa Major amb el 'Correbotigues'
Des d'avui divendres i fins al dia 28 d'aquest mes de juny, Promoció Econòmica i Turisme de...
19/06/2026 - Successos Detingut per causar aldarulls i atemptat a la Policia Local
La Policia Local de Palamós va detenir aquest dimecres passat un veí del municipi per desordres...
19/06/2026 - Serveis Prop de 1.900 britànics han arribat avui a Palamós a bord del Marella Explorer
El port de Palamós rep avui un clàssic de les temporades de creuers, amb l'arribada del vaixell...
Notícies relacionades: