04/10/2017 Política
Vanesa Mányik, a l'espai de Ràdio Palamós 'Preguntes'.
Després d'anunciar la seva sortida del grup municipal del Partit Popular, Vanessa Mányik ha passat avui per l'espai de Ràdio Palamós 'Preguntes'. Mányik, que ha pres aquesta decisió en desacord amb la repressió policial de l'Estat en el referèndum del diumenge passat, assegura que es veu totalment legitimada per continuar a l'Ajuntament de Palamós fins a final de mandat, com a regidora no adscrita.
Vanessa Mányik era la número 2 de la llista del Partit Popular que es va presentar a les eleccions municipals de l'any 2011, amb Ricard Fontanet al capdavant. Després de la renúncia d'aquest, Mányik va entrar com a regidora l'abril de 2013 i va revalidar el càrrec en els comicis del maig del 2015, com a única representant del PP. En aquesta trajectòria ja havia tingut algunes discrepàncies amb la línia oficial del partit, en temes com la Llei d'educació o la de l'avortament. El punt d'inflexió final, però, ha estat el desacord de la regidora amb la política que ha aplicat el PP per intentar impedir el referèndum. Mányik diu que ella era contrària a la consulta, tal i com es va plantejar, però que també creu que es podia haver pactat una alternativa. La gota que va fer vessar el got van ser les càrregues policials que es van veure el diumenge i que qualifica de 'brutals'. També diu que li va saber greu el famós 'a por ellos', amb què alguns, fora de Catalunya, van esperonar els policies.
Vanessa Mányik va entrar el dilluns al registre municipal la petició per passar a ser regidora no adscrita, certificant l'adéu al grup municipal del Partit Popular. L'edil ha afirmat avui que està plenament legitimada per continuar fins a final de mandat.
El pas de Vanessa Mányik a regidora no adscrita es farà oficial quan es notifiqui en el proper Ple municipal.
Totes les notícies:
18/06/2026 - Medi Ambient La depuradora de residuals ja fa tot el tractament de l'aigua, com abans del temporal 'Harry'
La depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ha recuperat tota la seva capacitat de tractament,...
18/06/2026 - Política L'abstenció de JuntsxCat permet aprovar les factures pendents de la deixalleria
El govern municipal de Palamós, format per ERC i el PSC, ha pogut desbloquejar el pagament de...
18/06/2026 - Cultura El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot de Nike pel Mundial de futbol, el més car de la història
El palamosí Christian Caner és un dels protagonistes de l'espot publicitari de Nike pel Mundial...
18/06/2026 - Societat SSIBE dona la benvinguda a 14 nous residents
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha fet el tradicional acte de benvinguda als nous...
18/06/2026 - Cultura El restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys i ho celebra amb l'edició d'un llibre
Aquest 2026, el restaurant 'Maria de Cadaqués' fa 90 anys. Fundat al 1936, està situat al carrer...
Notícies relacionades: