04/10/2017 Societat
Manifestants tallant la carretera C-·31 a Palamós. (Foto: Josep Lois).
La jornada de protesta havia començat amb talls en carreteres i variants, com ara Palamós, Santa Cristina, la Bisbal, Corçà o el mateix pont sobre el Ter, a Torroella de Montgrí, entre d’altres. A Palamós centenars de persones es van concentrar al migdia davant l'Ajuntament i van demanar que els operatius de Guardia Civil i Policia Nacional que han vingut a Catalunya pel referèndum, marxin del país.
Les mobilitzacions del matí es van decidir en una assemblea popular que, el dilluns al vespre, va convocar la Candidatura d'Unitat Popular de Palamós i Sant Joan, a la plaça dels Arbres. La mobilització, en la qual hi van participar centenars de persones, va començar poc després de les nou del matí amb un itinerari amb punt de partida des de l'escola La Vila, passant per la caserna de la Guàrdia Civil i continuant per l'avinguda de Catalunya, fins a l'autovia C-31. A l'altura del pont que travessa aquesta via, una mica abans de la sortida que enllaça amb el giratori del Mas Gorgoll, es va tallar la carretera en els dos sentits de la marxa, fins a quarts de dotze. Els concentrats van iniciar aleshores el camí de tornada passant pel passeig del Mar i arribant davant l'Ajuntament de Palamós on es van concentrar durant una estona amb crits reivindicatius i el cant d'Els Segadors. El portaveu municipal de la CUP, Joan Bohigas, creu que la mobilització de la ciutadania ha de continuar.
A la tarda, molta gent de Palamós es va desplaçar a la mobilització convocada a La Bisbal d'Empordà. A les portes de l'ajuntament palamosí, però, també s'hi van concentrar cap a 200 persones. Va intervenir la regidora d'ERC, Maria Puig, i també va pronunciar unes paraules el qui va ser alcalde de Palamós fins al 1996, Josep Ferrer.
Totes les notícies:
04/08/2026 - Serveis L'Ajuntament de Palamós preveu estrenar el Mercat Municipal reformat al novembre
L'Ajuntament de Palamós compta que les obres de reforma del Mercat Municipal s'acabaran a finals...
04/08/2026 - Societat La SER presenta oferta per vendre a l'Ajuntament els seus locals de les galeries Carme
La licitació pública que va convocar l'Ajuntament de Palamós per comprar un espai destinat a...
04/08/2026 - Cultura La Simfònica de Cobla i Corda inaugura avui la 10a edició del festival Amb So de Cobla
Avui arrenca a la plaça de Josep Sarquella de Palamós la desena edició del festival Amb So de...
04/08/2026 - Cultura Nits de Circ amplia amb una cinquena funció el seu debut a Palamós
L'espectacle Nits de Circ, impulsat per la Circus Arts Foundation, es presentarà per primera...
04/08/2026 - Societat S'acaba el Campus Jove d'Estiu, amb uns 40 participants de 13 a 17 anys
Un total de 44 joves de Palamós d'entre 13 i 17 anys han participat en la 22a edició del Campus...