04/10/2017 Societat
Manifestants tallant la carretera C-·31 a Palamós. (Foto: Josep Lois).
La jornada de protesta havia començat amb talls en carreteres i variants, com ara Palamós, Santa Cristina, la Bisbal, Corçà o el mateix pont sobre el Ter, a Torroella de Montgrí, entre d’altres. A Palamós centenars de persones es van concentrar al migdia davant l'Ajuntament i van demanar que els operatius de Guardia Civil i Policia Nacional que han vingut a Catalunya pel referèndum, marxin del país.
Les mobilitzacions del matí es van decidir en una assemblea popular que, el dilluns al vespre, va convocar la Candidatura d'Unitat Popular de Palamós i Sant Joan, a la plaça dels Arbres. La mobilització, en la qual hi van participar centenars de persones, va començar poc després de les nou del matí amb un itinerari amb punt de partida des de l'escola La Vila, passant per la caserna de la Guàrdia Civil i continuant per l'avinguda de Catalunya, fins a l'autovia C-31. A l'altura del pont que travessa aquesta via, una mica abans de la sortida que enllaça amb el giratori del Mas Gorgoll, es va tallar la carretera en els dos sentits de la marxa, fins a quarts de dotze. Els concentrats van iniciar aleshores el camí de tornada passant pel passeig del Mar i arribant davant l'Ajuntament de Palamós on es van concentrar durant una estona amb crits reivindicatius i el cant d'Els Segadors. El portaveu municipal de la CUP, Joan Bohigas, creu que la mobilització de la ciutadania ha de continuar.
A la tarda, molta gent de Palamós es va desplaçar a la mobilització convocada a La Bisbal d'Empordà. A les portes de l'ajuntament palamosí, però, també s'hi van concentrar cap a 200 persones. Va intervenir la regidora d'ERC, Maria Puig, i també va pronunciar unes paraules el qui va ser alcalde de Palamós fins al 1996, Josep Ferrer.
Totes les notícies:
19/06/2026 - Cultura Barraques i la fira d'atraccions ens avancen que la Festa Major 2026 ja és aquí
Per bé que oficialment no arrencarà fins al dimarts 23 de juny, amb el pregó que aquest any...
19/06/2026 - Cultura Torna 'La Remullada' dels Showboys, la festa de l'aigua de Festa Major
Demà dissabte, la Festa Major de Palamós reviurà una activitat molt refrescant. L'Associació...
19/06/2026 - Serveis Palamós dinamitza el comerç local per Festa Major amb el 'Correbotigues'
Des d'avui divendres i fins al dia 28 d'aquest mes de juny, Promoció Econòmica i Turisme de...
19/06/2026 - Successos Detingut per causar aldarulls i atemptat a la Policia Local
La Policia Local de Palamós va detenir aquest dimecres passat un veí del municipi per desordres...
19/06/2026 - Serveis Prop de 1.900 britànics han arribat avui a Palamós a bord del Marella Explorer
El port de Palamós rep avui un clàssic de les temporades de creuers, amb l'arribada del vaixell...